Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close up lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • close up lens

    hallo,
    ik las ergens dat een close-up lens een goedkoop alternatief is voor de macrolens.
    Ik ben beginneling en heb een Olympus E-520 met zuiko 14-42mm 1:4-5.6 en 40-150mm 1:4-5.6 objectieven.
    In het aanbod bij Konijn kon ik er niet uit welke geschikt is voor de E-520.
    Liefst ga ik voor de meest kwalitatieve lens doch is het de moeite... ?


    Alvast bedankt

    groeten
    dzomers
    Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

  • #2
    Re: close up lens

    Met macro bedoel je al die kleien beestjes of meer bloemen en grotere beestjes
    Zelf heb ik de E-510 met dezelfde lenzen plus de 70-300 en sinds ik de 70-300 heb
    gebruik ik mijn Raynox 250 en150 niet meer.
    Gewoon omdat de 70-300 dichste stand 90cm bedraagt kan ik hiermee mooie close ups maken van bloemen en vlinders.
    Moet wel zeggen dat die lens 300€ kost dus goedkoop is ie niet.
    Maar wilde meer de nadruk leggen op de Raynox voorzet lensjes, zo is er de 150 en de 250
    Als je echt klein grut op de foto wil zou ik voor deze twee gaan kosten samen iets van een 60€ en zijn geweldig om macrotsjes te maken van kleine beestjes.
    En deze werken uitsteken op de 40-150 lens die je al hebt.
    Meer info over Raynox HIER

    Comment


    • #3
      Re: close up lens

      meer over voorzetlenzen vind je hier:
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: close up lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
        Met macro bedoel je al die kleien beestjes of meer bloemen en grotere beestjes
        Zelf heb ik de E-510 met dezelfde lenzen plus de 70-300 en sinds ik de 70-300 heb
        gebruik ik mijn Raynox 250 en150 niet meer.
        Gewoon omdat de 70-300 dichste stand 90cm bedraagt kan ik hiermee mooie close ups maken van bloemen en vlinders.
        Moet wel zeggen dat die lens 300€ kost dus goedkoop is ie niet.
        Maar wilde meer de nadruk leggen op de Raynox voorzet lensjes, zo is er de 150 en de 250
        Als je echt klein grut op de foto wil zou ik voor deze twee gaan kosten samen iets van een 60€ en zijn geweldig om macrotsjes te maken van kleine beestjes.
        En deze werken uitsteken op de 40-150 lens die je al hebt.
        Meer info over Raynox HIER
        Hoi,
        dank voor de info, ik ga voor die Raynox gaan alleen ...beide voor 60 euro...waar haal jij die dan ?

        groeten,
        dzomers
        Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

        Comment


        • #5
          Re: close up lens

          Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
          Hoi,
          dank voor de info, ik ga voor die Raynox gaan alleen ...beide voor 60 euro...waar haal jij die dan ?

          groeten,
          dzomers
          Was eens bij konijntje voor die prijs te koop als setje
          Wel rekening houden dat je dan maar een opzetstuk hebt en steeds van lens 150 of 250 moet wisselen.
          Is een lensje die je in een soort klem moet draaien dus niet al te vast zetten of je krijgt problemen met los te doen en/of te wisselen
          Heb net een gekeken en viel bijna van mijn stoel wat zijn die dingen duur geworden bij konijntje zeg
          Heb de mijne daar toch gehaald maar heb ze wel al een paar jaar dus

          Comment


          • #6
            Re: close up lens

            hoi je hebt ook close up filters.
            ik heb er een set aangeschaft van dórr digital nog geen 30 euro.bij de foto boer uit leek gtoningen.
            1 2 en 4 dioptrie.

            voorbeeld foto.


            groet johnny.

            Comment

            Working...
            X