Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flitser

    Ik heb een Pentax K200 D en ben van plan om mij een externe flitser aan te schaffen. Kan iemand me hier een beetje op weg helpen? Waar moet ik op letten? Het is vooral de bedoeling om portretfotografie te doen.
    Ik heb op het internet eens rond gekeken en vond het volgende:
    • Sigma EF-530 DG Super Pentax (299 €)
    • Metz Mecablitz 58 AF-1 Pentax/Samsung (299€)


    Is er veel verschil tussen beide toestellen qua mogelijkheden? Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze flitsers? dan had ik het graag van jullie gehoord...
    Last edited by Skoebidoe; 22 mei 2009, 20:17. Reden: fout in de prijs
    Pentax K200D

  • #2
    Re: externe flitser

    Van de Mecablitz 58 AF-1 wordt wel lovend geschreven op dit forum. Bij indirecte belichting zou de tweede kleine flitslamp de schaduwen wegwerken. Deze flits interesseert mij ook, zou je mij kunnen vertellen waar die voor 219,00 € te koop is? De normale prijs schommelt namelijk rond de 300,00 €.
    Nikon D90 + 18-200 VR

    Comment


    • #3
      Re: externe flitser

      Ik zie nu dat ik me qua prijs voor de Metz 58 AF-1 mistikt heb. Heb het ondertussen aangepast. Mijn excuses hiervoor
      Pentax K200D

      Comment


      • #4
        Re: externe flitser

        De beste portretten met flits maak je met een flits los van de camera, dus: The strobist way, als je daarvoor kiest ben je niet gebonden aan een type voor je Pentax maar kan je bijvoorbeeld een Nikon SB 28 of 26 of 24 op de kop tikken tweedehands en een cactus trigger setje en je bent aan het experimenteren voor een dikke 100 Euro. Later kan der nog wat uitbreiding komen als je de smaak te pakken hebt, maar ik zeg je je kan mooie portretten maken met 1 flits en een plaat Isomo als reflectiescherm.

        Aan de andere kan kan je ook bijzonder mooie portretten maken met het omgevingslicht plus een reflectiescherm. Zoals met veel is hier ook enig expermenteren nodig.

        Maar portetten maken met een flits op de camera, geeft in vele gevallen geen mooie beelden .

        MVG, Jeff
        Last edited by Digipics357; 23 mei 2009, 09:41.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: externe flitser

          Wij hebben net de Metz 58 gekocht en geeft heel mooie resultaten.
          Deze biedt veel mogelijkheden en de extra hulpflits is heel goed meegenomen.

          In mijn ogen is de metz dus een goeie aanrader!
          - A Point Of View -

          Comment

          Working...
          X