Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
welke A3 fotoprinter?
Collapse
X
-
-
Re: welke A3 fotoprinter?
Hip Hoi, Epson net toegekomen.
Heb wel nog geen papier en kan hem dus nie testen.
toch 2 vraagjes: Welk papier haal ik morgen best en welk zwart moet ik insteken? Mat of Photozwart.
Ik dacht wel dat hij hier naast mijn 24" Imac ging kunnen staan maar blijkbaar is mijn tafeltje niet groot genoeg.WWW.JOPIX.BE
Just one click away...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk berichtHeb wel nog geen papier en kan hem dus nie testen.
toch 2 vraagjes: Welk papier haal ik morgen best en welk zwart moet ik insteken? Mat of Photozwart.some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Ik heb het glossypapier van Epson aangekocht +/- 40 euro voor 20 velletjes maar ik vind ze precies heel licht. Ik laat normaal mijn afdrukken maken via foto.com en die zijn heel wat steviger...
Ik heb ook nog niet gevonden hoe ik randloos kan printen (vanuit photoshop)
van de kwaliteit (kleur zowel als zwart-wit) ben ik best tevreden (wat ook wel mag voor zo'n kost)WWW.JOPIX.BE
Just one click away...
Comment
-
ik heb vorige week op school (CTT Zwartberg ) de eerste keer "echt" afgedrukt op de Epson R2400 in combinatie met Hahnemühle Photo Rag Bright White (+- 3 € per vel A3+). Het betrof een z-w afdruk en ben daar uitermate enthousiast over
Ik ben dus ook aan het zien nu om toch een A3 printer aan te schaffen en de R800 (A4) te verkopen.
De z-w prints komen netjes overeen met wat ik daar op het scherm (een of andere leuke EIZO ) zag dus het belang van kleurprofielen en kalibratie mag zeker niet onderschat worden!
Ik ga nu zien welke printer het gaat worden maar vermoedelijk zal het ook de 2880 worden... Die 3800 OP=OP bij Konijn ziet er ook netjes uit...With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
Even een oud topic boven halen omdat ik zelf een A3(+) printer wil aanschaffen. (geen A2)
Het betreft ofwel een canon 9500 Mark II of een Epson Stylus Photo R3000.
Verschil is de extra Rood en groene catridge bij canon en de uitgebreide netwerk koppeling bij de epson. Dit laatste heb ik niet echt nodig , dus neig ik naar de aanschaf van de canon.
Wat is jullie ervaring met een van deze twee printers ?
Dank voor de info.Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.
Comment
-
-
Ik heb die printer nu al van maart 2010 en heb er misschien een 10 tal prints mee gemaakt. Dit door het ongemak dat hij boven staat en mijn iMac beneden en ik niet draadloos kan printen. Ik moest dan overzetten naar laptop om dan boven te gaan printen...
Maar daar komt verandering in. Tegen het eind van de week verhuisd de iMac en de printer naar de nieuwe fotostudio (zolder) en hangt hij er constant aan. Ik zou dus meer prints willen gaan maken.
Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik de 2 best op elkaar afstem, ken namelijk niets van profielen en dergelijke. Een persoonlijke assistentie ter plekke zou natuurlijk super zijn en kan financieel (of met drank en hapjes) vergoed worden.
JonezWWW.JOPIX.BE
Just one click away...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik de 2 best op elkaar afstem, ken namelijk niets van profielen en dergelijke. Een persoonlijke assistentie ter plekke zou natuurlijk super zijn en kan financieel (of met drank en hapjes) vergoed worden.
JonezMijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk berichtidd, want als je groter gaat, dan kosten je inkttanks 50 euro/stuk ipv 12 euro !!
80ml tov 9ml
Comment
Comment