Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rugzak

Ik zit met het volgende probleem: Ik vertrek over een kleine 2 maanden naar Guatemala en Honduras. Ik ben op zoek naar een rugzak die mijn reflex (Nikon D60) met 2 lenzen en wat prulletjes zoals oplader enzo in kan, maar ook waar er genoeg plaats is om een jas/trui, eten, drinken, documenten, ... in te steken. Wegens "veiligheidsoverwegingen" wil ik ook dat de zak er als een rugzak uitziet en niet een die schreeuwt: "Camera hier, camera hier!"

Ik zat te denken aan de Rover AW II, maar deze wordt blijkbaar in België niet meer ingevoerd (volgens de importeur). Ik zou de rugzak graag ook eens proberen voor ik ze aankoop, aangezien ik nogal groot ben (1m85) en nogal zwaar gebouwd ben (mijn trui neemt blijkbaar nogal wat plaats in... ). De rugzak moet goed zitten.

Om een voorbeeld te geven van wat niet goed is: een compudaypack: fotogedeelte is goed, maar de zak zelf is te klein en het topcompartiment is ook niet groot genoeg om mijn spullen in te krijgen.

Iemand een idee?
    Nikon D60/ AF-S VR DX Nikkor 18-55mm F3.5-5.6G / AF-S VR DX Nikkor 55-200mm F4-5.6G

http://www.flickr.com/photos/nickyvandriel

Re: Rugzak

Heb je de rugzakken van Dakine al bekeken? Ik heb de mission Photo en daar krijg ik toch heel wat in. Het voorste compartiment lijkt klein maar is perfect voor een jas/trui...
    Ik vind deze ook heel comfortabel (1m80)...
    Groet
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

idd dakine
      ik heb zelf de sequence heel sober en belachelijk goed, ritsluiting aan de rugzijde van zak dus dieven kunnen er niet aan als hij op je rug zit

wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Mijn lowepro CompuTrekker Plus AW... zie aangeboden
        site van lowepro kan je veel foto's zien en tekeningen die een goed beeld geven van wat er ongeveer in kan...
        Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Comment

Ik zelf heb een Lowepro fastpack 100 met een Nikon D60 en 2 lenzen en dat werkt perfect .
          Nikon D60 met AF-S DX 18-55mm 1:3.5-5.6 en AF-S DX 55-200 1:4-5.6

Comment

De FlipSide 400 AW lijkt me ook wel te voldoen aan jou noden. Het grote voordeel van dit model is dat het cameragedeelte enkel toegankelijk is via de rugzijde wat het voor dieven al een heel stuk moeilijker maakt. Verder heb je nog voldoende andere vakken voor een regenvest, waterflesjes, ...
            Meer info kan je hier vinden.
            Moest nog vragen hebben shoot!

Jakke
            Canon en glas
            www.jakke16.be

Comment

Ik gebruik voor wandelingen en vakanties ... een gewone rugzak (van de carrefour) genre Easypack, Kipling. Kortom de klassieke merken. Mijn camera en lenzen zitten apart in de rugzak in tasjes. De camera en batterijen, filters, remote in een tasje van Hama, de lenzen (oa een 55-300 in een ander camera tasje). Aan de zijkant van de rugzak een vak om een fles, mondvoorraad,... te steken. Mijn pull of regen vest bovenop de camera apparatuur. Misschien niet de gemakkelijkste oplossing, maar je valt wel niet op als fotograaf, het is alleszins goedkoper dan een speciale foto rugzak. En veel foto rugzakken zijn niet echt voorzien voor iets meer dan foto apparatuur. Tenzij je een Mars reep en een halve liter water telt als mondvoorraad voor een ganse dag.
              Last edited by Pink Floyd fan; 21 mei 2009, 15:17.
              Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane1974 Bekijk bericht
                Ik zelf heb een Lowepro fastpack 100 met een Nikon D60 en 2 lenzen en dat werkt perfect .
                dat is 10l inhoud, ik heb de 350 --> 35l inhoud. Hier kan je behoorlijk wat in kwijt!
                als ik ergens heen ga (en als student durf ik wel eens beslissen dat er over 15min een trein naar de andere kant van het land vertrekt) pak ik mijn rugzak en heb ik behalve een matje, slaapzak en verse onderbroek bijna alles mee:
                camera, 2 extra lenzen, flits, filters, tandenborstel, tandpasta, mes, water, energiebar, als ik tijd en nood heb brooddoos voor 2 maaltijden,...
                onder de voorflap steek ik dan meestal nog een trui of regenjas (dikke, wollen trui voor persoon van 1m90),...
                ohha: kaartlezer, externe schijf, USB en extra voeding voor schijf (laptop type), pennen, potlood, notaboekje,... gaan ook mee.
                als ik in de stad rondloop en ik vertrouw het niet, trek ik er een regenhoes over die mij 10 euro gekost heeft en die ook standaard mee is.
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Op zoek dus naar de " undercover" camera tas - rugzak. En die bestaan, met veiligheids net, waterdicht, enz.
                  Lees op m'n website in de met de camera op stap, vakantie tips publicatie het hoofdstuk over Op zoek naar de ideale cameratas.
                  Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Ik heb ook de Dakine Mission Photo, en ben daar zeer tevreden van, plaats genoeg alleszins. + zeer comfortabel om te dragen (1m85). Zelfs een statief kan je er aan bevestigen, maar dan valt het uiteraard weer op dat je een camera meehebt
                    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

Comment

In ieder geval al merci voor alle hulp.

Ik ben dit weekend nog eens de winkels gaan afschuimen en heb m'n gading gevonden. Bij Jack Wolfskin hebben ze ook een rugzak voor een reflextoestel. Groot genoeg voor mijn toestel zelf en wat accessoires en daarbij nog genoeg ruimte voor een jas, eten en drinken, documenten, ... En het belangrijkste: hij ziet er onopvallend uit. Misschien een aanrader voor mensen met hetzelfde probleem. Ik kan wel begrijpen dat voor mensen met meer fotogerief het compartiment voor het fototoestel te klein is.
                      Nikon D60/ AF-S VR DX Nikkor 18-55mm F3.5-5.6G / AF-S VR DX Nikkor 55-200mm F4-5.6G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VeXtorr Bekijk bericht
                        In ieder geval al merci voor alle hulp.

Ik ben dit weekend nog eens de winkels gaan afschuimen en heb m'n gading gevonden. Bij Jack Wolfskin hebben ze ook een rugzak voor een reflextoestel. Groot genoeg voor mijn toestel zelf en wat accessoires en daarbij nog genoeg ruimte voor een jas, eten en drinken, documenten, ... En het belangrijkste: hij ziet er onopvallend uit. Misschien een aanrader voor mensen met hetzelfde probleem. Ik kan wel begrijpen dat voor mensen met meer fotogerief het compartiment voor het fototoestel te klein is.
                        Deze heb ik ook, ik heb de Dakine gekocht voor op de skipiste omdat de Jack Wolfskin niet genoeg bescherming geeft. De Jack Wolfskin is een ook een prachtige rugzak, waarschijnlijk één van de comfortabelste rugzakken die ik al gedragen heb.
                        Je moet wel weten dat er tegenwoordig in het groot op staat dat het een "photopack" is (tot zover de onopvallendheid )
                        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                          Je moet wel weten dat er tegenwoordig in het groot op staat dat het een "photopack" is (tot zover de onopvallendheid )
                          Heb ik ook gemerkt, maar een zwarte permanent marker doet wonderen. Dan is "photopack" bijna niet meer te zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VeXtorr Bekijk bericht
                            Heb ik ook gemerkt, maar een zwarte permanent marker doet wonderen. Dan is "photopack" bijna niet meer te zien
                            Dat is waar, maar ik vind het toch een rare stap van Jack Wolfskin

Comment

Ik heb nog een klein vraagje,
                              kan je in die mission rugzak van dakine je camera met grip kwijt?
                              Heb namelijk nu wel een fotozak maar daar geraakt mijn camera niet in als ik de grip erop heb zitten, best lastig dus.
                              Heb ook al naar andere merken zitten kijken maar de Dakine zou beter zijn omdat ik in de winter wel een aantal keer naar de bergen ga.
                              Nikon D7000 + D70S | Sigma 10-20 1:4.5-5.6 | 18-70mm 3.5-4.5 IF DX | 28-200 1:3.5-5.6 | 50 1:1.8 | 28 1:2.8 + SB600
                              Fuji X10

Comment

Working...
                              X