Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera steunt op lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera steunt op lens

In sommige camara tassen steunt de camera op de lens.

Tijdens wandelen worden dan ook nog wat schokken veroorzaakt.

Kan dit schade veroorzaken aan de ( zoom ) lens ?

En wat als de zoom niet helemaal ingetrokken zit ?

alvast bedant voor de info

Re: camera steunt op lens

Ik bevestig mijn lens nooit op een objectief als het in mijn tas zit. Heb bijna voor elke lens een beschermtas die telkens allemaal meegaan. Eenmaal ergens aangekomen schroef ik mijn lens op mijn body in de auto.

Normaal kan hetgeen wat jij zegt wel geen kwaad, aangezien alles redelijk 'opeengepakt' zit in 'n rugzak, dus dat gaat niet veel bewegen/kwaad doen.
    Canonian

Comment

Ik heb een snuittas waar de camera dus altijd op de lens steunt, normaal moet de lensmount dat aankunnen. Schade aan de lens lijkt me nog minder waarschijnlijk.
      about.me/stijnv

Comment

Ik heb body ook altijd zonder lens in de tas, maar dat is meer een ruimte kwestie...tasjes van de lenzen zelf blijven altijd thuis, zit allemaal goed ingepakt in de tas...

Als je echt niet zeker bent of het wel goed gaat, kan me niet voorstellen, kun je natuurlijk altijd iets onder de lens leggen ter ondersteuning, zodat de camera niet meer op de lens steunt. (Heb zelf bijvoorbeeld mijn flitser (in eigen tasje) altijd onder de 70-200 liggen. Dat zou bijvoorbeeld al een redelijke ondersteuning moeten geven
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik had hier ook problemen mee. Vandaar dat ik onlangs een tas gekocht heb van Tamrac. Daar ligt de camera met aangekoppelde lens horizontaal. Alle beweringen in acht gehouden dat het geen kwaad kan.... ik zie het toch liever niet.
          En telkens je lens afkoppelen als je de boel in de tas moet bergen.... De sensor is nu al snel genoeg vuil.
          Sommige (de pro-lenzen) lenzen kunnen er beter tegen dan anderen, deze zijn robuuster gebouwd. Maar de doorsneelens en de kitlenzen...

Comment

Working...
          X