Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe printer EPSON PX of CANON PIXMA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe printer EPSON PX of CANON PIXMA

Wij gaan op zoek achter een nieuwe printer. Moet natuurlijk foto's printen, een scanner aan boord hebben en ethernet en/of wifi en kunnen werken met thirdparty inktpatronen.

Mijn oog was gevallen op een Epson PX700W.
    http://www.printershop.be/product/61922 ... x700w.html

Afzonderlijke inktpatronen en deze kan scannen en heeft wifi/ethernet aan boord.
    Waarom Epson, heb er nog eentje en steeds tevreden van geweest maar moet ik misschien een Canon afwegen ?

Vond bij CANON de pixma mp980. Blijkt een van Canon top A4printers te zijn in dit segment. Een stuk duurder ook.
    http://www.cameranu.nl/artikel/11319...XMA_MP980.html waar hij toch goedkoper staat dan op andere internetshops.

Vraagjes :
    Iemand andere ervaringen met deze printers? Zou de Canon nog altijd goedkoper zijn in het gebruik van inkt ?

Is cameraNU.nl een betrouwbare internetshop ?
    Last edited by Fabbe; 12 mei 2009, 19:53.

Re: Nieuwe printer EPSON PX of CANON PIXMA

Niemand die met een AIO werkt van Canon of Epson en kan vertellen hoe het werkt ..verbruik ?

En hoe zit het met cameranu.nl ..betrouwbaar ?
    Last edited by Fabbe; 15 mei 2009, 18:05.

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Cameranu.nl vind ik een goede webshop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
        Wij gaan op zoek achter een nieuwe printer. Moet natuurlijk foto's printen, een scanner aan boord hebben en ethernet en/of wifi en kunnen werken met thirdparty inktpatronen.

Mijn oog was gevallen op een Epson PX700W.
        http://www.printershop.be/product/61922 ... x700w.html

Afzonderlijke inktpatronen en deze kan scannen en heeft wifi/ethernet aan boord.
        Waarom Epson, heb er nog eentje en steeds tevreden van geweest maar moet ik misschien een Canon afwegen ?

Vond bij CANON de pixma mp980. Blijkt een van Canon top A4printers te zijn in dit segment. Een stuk duurder ook.
        http://www.cameranu.nl/artikel/11319...XMA_MP980.html waar hij toch goedkoper staat dan op andere internetshops.

Vraagjes :
        Iemand andere ervaringen met deze printers? Zou de Canon nog altijd goedkoper zijn in het gebruik van inkt ?

Is cameraNU.nl een betrouwbare internetshop ?
        De Canon MP980 heeft echter wel een grijze inktpatroon om icm de fotozwart zeer kleurneutrale z/w afdrukken af te drukken. Canon's fine printkoptechnologie zorgt er echter voor dat er geen fotomagenta en fotocyaan nodig is zoals bij de Epson printers om hetzelfde kleurbereik te verkrijgen.

De Canon is nog altijd -zelfs met originele patronen- veel goedkoper in verbruik dan Epson.

Persoonlijk zou ik gaan voor een Canon MX850: gebruikt dezelfde printkop als de IP4500 (zeer goede foto-afdrukkwaliteit) en bovendien kan je de patronen navullen en met een resetter de patronen weer op vol zetten en bovendien bevatten de CLI-8/PGI-5 patronen tot 35% meer inkt voor hetzelfde bedrag als voor de kleinere CLI-521/PGI-520 patronen van de nieuwste Canonprinters, waardoor je niet zo vaak patronen moet wisselen. Verder voorzien van ADF, fax, ethernet (optioneel Bluetooth), wel geen wifi (vind ik niet erg) en vooral: zeer goede printkwaliteit van tekst en foto's en zeer snel (brede printkop).

Thirdparty patronen: raad ik zelf ten stelligste af. Ik heb zelf vroeger allerlei MVCD en consorten gehad en nooit echt goede resultaten (snel vervagen en soms vreemde kleuren). Nu heb ik een aantal jaren geleden een fantastische refillinkt gevonden in de USA en wel van Hobbicolors UW-8 en de resultaten hiervan zijn werkelijk fantastisch: mooi verzadigde en levendige kleuren en bovendien zeer belangrijk: een zeer goede bestendigheid tegen vervagen door zonlicht en nooit verstopte printkop.

Ik gebruik deze in mijn Canon i9950 printer en keer op keer sta ik versteld van de levendige en natuurgetrouwe kleuren. Echter: je moet de originele inktpatronen hiermee navullen, aangezien deze niet bestaat in thirdparty patronen. Maar geen nood: de originele canonpatronen zijn superieur qua bouw in vergelijking met de thirdparty patronen en geven de inkt veel beter en gecontroleerder af aan de printkop (belangrijk voor een consistente printkwaliteit) en met een beetje zorg gaan ze zeer lang mee.

Een aantal forumleden hebben deze inkt ondertussen ook al gekocht en uitgeprobeerd en iedereen was zeer tevreden ermee, maar je moet natuurlijk een beetje handigheid hebben met het navullen (is niet moeilijk met de zogenaamde durchstichmethode).

De nieuwste Epsonprinters hebben echter wel 6 inktkleuren (inclusief fotomagenta en fotocyaan) maar het kleurbereik is maar een klein beetje beter dan de meer zuinige Canonprinters (vanwege de 1 pl inktdruppels dat zorgt voor een zeer fijn printraster), maar hebben dan weer het voordeel dat de piezoprintkop in staat is om ook pigmentinkt te verwerken, dat toelaat om lichtechte en kleurvaste afdrukken te maken met thirdparty patronen die gevuld zijn met pigmentinkt (niet mogelijk met Canon !).

Let wel: Epson gebruikt zeer grote hoeveelheden inkt om de printkop door te spoelen in vergelijking met Canon. Zo is de Epson R2400 zeer berucht met de hoeveelheid spoelinkt wanneer je van fotozwart naar matte zwart gaat. Er gaat al gauw 15 euro inkt erdoor bij een patroonwisseling (van foto- naar matte zwart).
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
        X