Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor macro en landschap: welke??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statief voor macro en landschap: welke??

effe getest, mindenkolom kan eruit (kan zelfs ondersteboven teruggeplaatst worden - kop naar de grond-)
    wel effe wrikken maar het gaat.

dan heb je wel nog steeds het stuk dat je toelaat de middenzuil horizontaal te leggen over.
    dit kan blijkbaar nie weg.

maar de middenzuil een cm of 20 omhoog gaat ook nog vrij goed hoor! moe je wel nie doen met langere tele's maja da weet iedereen.
    geheel omhoog is weer een ander verhaal
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      effe getest, mindenkolom kan eruit (kan zelfs ondersteboven teruggeplaatst worden - kop naar de grond-)
      wel effe wrikken maar het gaat.
      Dank om dit te willen proberen. Wilde er bij mij niet te erg aan wringen! Denk ook niet deze "ondersteboven" stand nodig te hebben, maar je weet maar nooit.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

macro he of juist boven't water.
        zelf nog nooit gedaan, naar het gaat.
        nikon stuff

Comment

Zou een carbon gitzo 1325 tot de mogelijkheden behoren?
          Link

Comment

Ok, ben er wat wijzer uit geworden. Bedankt allemaal
            Jochenvde Photography
            Flickr

Comment

Ik heb een velbon sherpa pro CF640 met manfroto 488 RC2 balhoofd. Bij dit statief kun je de middenconsole inkorten waardoor je tot op +- 12cm van de grond staat als de 3 poten volledig open staan. Ik vond dit intresanter als de manfroto's omdat hier je toestel altijd boven je statief staat en er niet naast hangt.
              Als je enkel vanplan bent macro en landschap te fotograferen en dus geen al te zwaren lensen hebt kan je zelfs nog voor een type lichter gaan als mijn statief. Voor mij moest hij namelijk stevig genoeg zijn voor een tele objectief.

Comment

Working...
              X