Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

    Aldi pakt vanaf volgende week woensdag (13/5) uit met een aanbieding voor een dia-en fotonegatiefscanner. Op zich lijkt het me een leuk gegeven om weer wat meer analoog te gaan trekken - mét snelle 3200 asa-film in donkere ruimtes -, maar vraag is wat de kwaliteit van deze scanner inhoudt. Kan je de negatieven in tif-formaat inscannen, en zo ja, wat zou de kwaliteit zijn?

    Wie weet raad?

    Vriendelijke groet,

    stijn.

  • #2
    Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

    - Zeer korte scantijd per dia/negatief
    - Automatische kleurbalans en belichtingscontrole
    - Dia's: in de carrier kunnen 3 ingeraamde dia's worden geplaatst, maximale dikte van de raampjes 4 mm
    - Negatieven/dia's ongeknipt: in de negatiefcarrier kunnen losse negatieven ( 24x36 mm) of stroken van 6 kleinbeeld negatieven worden geplaatst.
    Wanneer dia's moeten worden ingescand welke in dikkere raampjes zijn gemonteerd kunnen deze uit de raampjes worden genomen en in de negatiefcarrier worden geplaatst.

    - Hoge resolutie scanning: 5 MB per beeld (2592x1680 pixels)
    - Bestanden als JPG en TIF in te scannen
    - Snelle data transmissie door USB 2.0
    - Voeding door USB
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

      Is deze scanner ook compatibel met windows XP?

      Comment


      • #4
        Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

        WIN zal alleszins geen probleem zijn!
        ik vrees eerder voor MAC ... maar klinkt wel interessant!

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

          Ik heb die aanbieding eergisteren al gezien op de Aldi-website, volgens mij is dit dezelfde:


          En volgens deze website is die compatibel met XP en Vista.
          (Klik op "omschrijving" voor meer details.)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

            Bedankt,

            lijkt inderdaad dezelfde


            twin47

            Comment


            • #7
              Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

              niemand die kan bevestigen dat het voor MAC ook werkt?

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

                heeft er iemand ervaring met dit soort van scanner en hoe is de kwaliteit van de ingescande dia's en/of negatieven? Is het de aankoop waard?

                greetz RichKE
                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                Comment


                • #9
                  Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                  heeft er iemand ervaring met dit soort van scanner en hoe is de kwaliteit van de ingescande dia's en/of negatieven? Is het de aankoop waard?

                  greetz RichKE
                  Voor 49,99 euro kan je niet zo'n heel grote miskoop doen, bovendien kan je bij Aldi vrij gemakkelijk spullen terugbrengen als ze niet voldoen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

                    De resultaten die ik ervan gezien heb waren vrij donker, maar een redelijk toestel kost al snel 4x zoveel.

                    Hier staat een review van het toestel (andere naam maar lijkt er zeer hard op).

                    Mijn ouders zijn op zoek naar een diascanner, misschien dat de Epson Perfection V500 iets is voor degenen die de Aldi scanner niet goed genoeg vinden?
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

                      Hallo;

                      Ik heb deze scanner van het merk ION gehad, bij mij werkte, onder XP, de calibratie niet en ook de scan was veel te licht. Het blijkt dat Arc Soft niets aan onze vriend Microsoft afdraagt en vandaar dat er bij sommige apparaten met een 'stevige' virusscanner problemen kunnen ontstaan. Aldus de technische jongens van ION. Ik heb overigens keurig een 'ION film 2SD ' toegestuurd gekregen. Dit apparaat heeft een gelijke hoogte en werkt door op een SD de gescande foto's te zetten. Deze kunnen d.m.v. je eigen bewerkings programma naar binnen gehaald worden en dan eventueel bewerkt. Gezien de prijs valt het resultaat mij best wel mee. Vergeet niet dat dit een scanner aan de onderkant van de range scanners is qua prijs. Daarbij is het geweldig om je oude, en vaak alweer vergeten analoog materiaal binnen in je huidige werkomgeving te halen. Mijn advies, altijd proberen, lukt het niet terug naar die jongens van 'Albrecht'.


                      Cork

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

                        zou je met dat toestel ook 120mm negatief rol kunnen inscannen?
                        >> CaNon 30D - 17/85mm USM - 50mm 1.4II - Peleng Fish Eye 8mm - 430ex <<

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

                          Ik heb bijna allemaal 4x4 dia's (filmpje 127)
                          Wat raadt U mij aan om deze dia's op dvd te brengen, kan dit met deze Aldi scanner.

                          delmoral

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

                            Ik heb ook even getwijfeld, maar volgens de hierboven aangehaalde review is de kwaliteit eerder bedroevend. Goed voor een snelle scan om bijvoorbeeld iets door te mailen of een eerste indruk krijgen. Maar zeker niet goed genoeg om kwaliteitsbeelden te verkijgen. Te weinig contrast en te beperkte resolutie.

                            Scannen is trouwens een verkeerde benaming hier, want i.p.v. scannen (lijn per lijn) wordt hier d.m.v. een soort webcam een digitaal beeld gemaakt van dia of negatief. En dan begrijp je dat voor 50 Euro deze camera echt geen schitterende kwaliteit kan zijn.

                            Groetjes, Wim
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dia- en fotonegatiefscanner - Aldi

                              als dat inderdaad zo is, wim, kun je beter een constructie maken
                              met een DSLR, een (macro)lens, melkglas en een flits (of lichtbak).

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment

                              Working...
                              X