Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson r2400 en macbook pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson r2400 en macbook pro

Sinds 3jaar in het bezit van een Epson printer R2400 en altijd onder windows fantastische resultaten mee verkregen. Sinds kort werk ik met een macbookpro en krijg er geen deftige print meer uit. Gebruik altijd epson papier waarvan ik de icc profielen gedownload heb. Heb een duur telefoontje naar epson gedaan (070) waar ze me zegden dat dit probleem aan photoshop ligt. Maar ik heb het ook met afdrukken vanuit iphoto e.d.
    Zelfs randloos print hij niet meer uit. Kan iemand me verder helpen want dit begint een seriueze kostelijke zaak in fotopapier te worden.

Re: Epson r2400 en macbook pro

Mij is altijd gezegd dat Epson en Mac niet de gelukkigste combinatie is.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Epson en mac kunnen prima samen werken.

Controleer een bij de print & fax instelling naar uw epson printer. Bij opties en supplies kan je de driver versie vinden. Deze zou 6.12 moeten zijn (indien je osx 10.5 hebt.)
      Als daar iets staat in de aard gutenprint is de epson driver niet geďnstalleerd.

Dan uw epson printer verwijderen (- klikken) en een nieuwe driver van de epson site halen.
      De usb kabel uit de printer trekken.
      Deze installeren, nieuwe printer aanmaken in print & fax, usb weer aansluiten.

Comment

Gezien ik print via Qimage stuur ik mijn Epsons steeds via 2 dedicated Windows PC's aan. Maar als deze de geest zouden geven zou ik dat via VM Ware of Parallels op mijn Macs nog steeds onder Windows blijven doen.

Comment

Hetzelfde bij mijn Epson R1800.
          Jaren perfect op windows gewerkt....overstap naar MAC en niets meer!
          Bij Epson steken ze het altijd op een andere producent...Adobe, Apple,...
          Maar begin toch echt te denken dat het in hun driver zit. Als ik eens google zijn er verdikke veel mensen op deze aardbol die problemen hebben met de combinatie MAC Leopard en Epson (Voornamelijk dan de R1800).

In ieder geval, als ze mij niet snel uit de nood kunnen helpen zal mijn volgende een Canon worden!

Comment

Working...
          X