Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• extra batterij

Hallo,

Ik ga dit jaar een trekking doen in de Himalay. Doordat er daar natuurlijk geen mogelijkheid bestaat om mijn LI-ON batterij op te laden zou ik een extra batterij willen meenemen.

Nu zag ik op de site van duracell de instant power charger staan:

Heeft er iemand hier ervaring mee? Of wat raden jullie aan zodat ik ginder toch fotos kan blijven nemen.

MVG
    Cindy

Re: extra batterij

Ik denk niet dat er veel camera's zijn waarbij je de accu kan laden via de USB-aansluiting.

Een tweede (of meer) accu ('s) is een betere oplossing, bij sommige camera's kan je wel AA-accu's in de grip steken, maar dan heb je per Watt/uur (= de werkelijke capaciteit van een accu) meer gewicht bij dan met lithium-ion accu's.

Ik weet niet welke camera je gebruikt, maar als je zoveel mogelijk foto's wil maken per lading, dan gebruik je het display zo weinig mogelijk.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Er zijn rugzakken ontwikkeld met zonnecellen voor deze reden. Ook in Zoom stond eens een fotograaf boven op de Mont Blanc met een rijtje zonnecellen zijn accu's op te laden.

Heb je er aleens aangedacht waar die laptop zijn energie vandaan moet halen......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb een Nikon D40x.
        Ik dacht wel dat je bij dit toestel het schermpje kan uitzetten.
        Bedankt voor de tip

Comment

ik denk dat je best gewoon een aantal batterijen bijkoopt en oplaadt

voorbeeld :

daar koop ik mijn batterijen altijd . Dit is 9 euro voor 1 batterij
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Heb je er trouwens al over gedacht hoe je je foto's gaat opslaan, anders hoef je niet meer accu's mee te nemen als je aan SD kaarten hebt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
            X