Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart voor kodak easyshare z8612 is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaart voor kodak easyshare z8612 is

Hallo,

Ik heb sinds kort een Kodak Easyshare Z8612 IS aangeschaft. (ja, ik had maar een beperkt budget)

nu, het duurt redelijk lang om een foto op te slaan op het geheugenkaartje (soms tot 10 seconden)
    kan dit aan dit kaartje liggen? het is redelijk oud al.
    welk geheugenkaartje raden jullie mij ook, of welke snelheid van kaartje? (sd of sdhc)
    zou hij dan rapper wegschrijven naar het geheugenkaartje?

ik kan natuurlijk één van de snelste kaartjes op de markt kopen, maar dit zou maar weggesmeten geld zijn moest deze kodak even rap werken met een goedkoper, trager kaartje...

Re: Geheugenkaart voor kodak easyshare z8612 is

10 sec voor een foto op te slaan is zeker niet normaal
    ik heb een 450d en op raw begin ik pas problemen te krijgen na een burst van 5-6 foto's (met de goedkoopste sd kaartjes op de markt)
    en dan duurt het nog maar een sec of 6-7 voor het opgeslagen is.
    voor 1 foto duurt het max 2 sec voor een 15mb
    heb je toevallig ergens een ander geheugenkaartje dat je eens kan proberen?
    is altijd mogelijk dat het kaartje op zijn einde van zen leven loopt. misschien dat het kaartje formateren kan helpen....

ik vind wel nergens iets over de wegschrijfsnelheid van die kodak, dus weet ik niet of die ook compatibel is met de II of III serie kaartjes
    Last edited by dennis_l; 1 mei 2009, 17:11.
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

wel het is nog een geheugenkaartje van de eerste generatie denkik.
      een nieuw kaartje zal dus geen kwaad kunnen.

jammer dat er nergens iets te vinden is over de wegschrijfsnelheid van deze kodak...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
        ik heb een 450d en op raw begin ik pas problemen te krijgen na een burst van 5-6 foto's (met de goedkoopste sd kaartjes op de markt)
        Maar dat heeft weinig met je geheugenkaart te maken en veel meer met het buffergeheugen van de 450D. Bij een snellere kaart kan je soms wel eens één foto extra maken, omdat er dan al één foto is weggeschreven naar het kaartje.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik denk dat het aan het toestel moet liggen. Zelfs oude kaartjes schrijven snel weg, misschien niet zo snel als de nieuwste, maar voor een easyshare kan dat imho geen beperking vormen.
          Maar probeer misschien eens een ander kaartje, al zou het me verwonderen dat het daaraan ligt.
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Working...
          X