Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex Beautydish voor SB900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Walimex Beautydish voor SB900

Hey,
    Iemand had me gezegd dat ik een Walimex Beautydish kan gebruiken voor de SB900, want die heeft een grotere kop.
    Ik had eens gekeken bij FotoWalser op Ebay, maar nu zie ik dat er verschillende Beautydishes zijn van Walimex voor verschillende types licht-merken.
    Zou de beautydish hetzelfde zijn en enkel de adapter verschillend ?
    Ik vind ze wel duur (170 euro voor 70cm), want ze hadden me gezegd dat zoiets een 40 euro zou kosten.
    Iemand enig idee ?

Re: Walimex Beautydish voor SB900

......
    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:44.

Comment

Re: Walimex Beautydish voor SB900

Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
      Hey,
      Iemand had me gezegd dat ik een Walimex Beautydish kan gebruiken voor de SB900, want die heeft een grotere kop.
      Ik had eens gekeken bij FotoWalser op Ebay, maar nu zie ik dat er verschillende Beautydishes zijn van Walimex voor verschillende types licht-merken.
      Zou de beautydish hetzelfde zijn en enkel de adapter verschillend ?
      Ik vind ze wel duur (170 euro voor 70cm), want ze hadden me gezegd dat zoiets een 40 euro zou kosten.
      Iemand enig idee ?

Persoonlijk zou ik daar is flink over nadenken, ik zeg er wel bij dat ik zelf er nog nooit mee gewerkt heb, maar ik heb wel de nodige ervaring met studioflitsers en een beauthydish. En die zijn perfect op elkaar afgestemd, de Nikon SB 900 is een reportageflitser en bij gebruik van een reportageflitser van gelijk wel merk zou ik me beperken tot het werken met paraplus, inflits en doorflits, je krijgt er goede resultaten mee en ze kosten iets van een 25 euro per plu.
      Om me te kunnen overtuigen, zou er iemand mij een beeld moeten tonen zodat ik het verschil tussen een plu en een beaythydish bij gebruik van dezelfde flits en opstelling kan zien op een opname. 170 Euro is inderdaad niet mis, ik betaalde ook zoiets voor de Elinchrom met inbegrip van 2 deflectors.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
      X