Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak voor mijn nieuwe D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rugzak voor mijn nieuwe D300

Ik heb nu vele uren hier op het forum lopen zoeken en kom er maar niet uit. Vandaar dat ik advies vraag over de aankoop van een rugzak.

Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn D300 + 24-70.
    De rugzak moet zo klein mogelijk zijn, wil niet met zo'n grote rugzak rondlopen.
    Een in de toekomst aan te schaffen 70-200 lens moet er ook bij kunnen, niet op de body gemonteerd. Wat ik bij veel rugzakken lees is dat deze lens dan op de body gemonteerd moet zijn. Maar ik wil de 24-70 dus op de body houden en de 70-200 kunnen opbergen. En verder eventueel wat kleine andere spullen, oa. gsm, ipod, broodjes, drinkflesje.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende tassen.
    - Lowepro Flipside300 of 400
    - Kata 3N1-20 of 30
    - Think Tank Street Walker Pro
    - Lowepro FastPack250

Wie kan mij wat nuttig advies geven ?

Re: Rugzak voor mijn nieuwe D300

Hoi ,

Ik heb een LowePro minitrekken voor een D300, 17-55 en de 70-200. De 24-70 is wat groter dan de 17-55 maar denk dat jouw kombi hier makkelijk in moet passen.
    Bij mij zit de 70-200 vast op de kamera , maar dmv aanpassen van de schotten moet het mogelijk zijn de 24-70 als vaste lens aan te houden.
    Met de andere tassen heb ik helaas geen ervaring

Mvg

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Ik heb ook lang zitten zoeken naar een kleine rugzak waar veel in kan
      Bij mij is het de Flipside 400 geworden, en ik ben er heel tevreden van.
      Let wel op met de Flipside 300, die mag dan wel iets kleiner zijn, maar er kan VEEL minder in.
      Verder heb ik nog een Nova 180 voor als ik niet veel mee neem. Dit is een eenvoudige schoudertas.
      Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

hou ook in gedachten dat de kata's die vermeld (Kata 3N1-20 of 30) kan ja zowel flipside/easydraw dragen als rugzak
        nikon stuff

Comment

die zakjes hebben meestal de meeste ruimte in de "lengetrichting", ttz met de op de body gemonteerde lens. Die 70-200 VR van Nikon is net iest groter nog dan de 70-200 2.8 IS van Canon. Vergeet het maar dat ej dat in een compact rugzakje apart wegstopt: de indeling van die zakjes (zelfs van de grotere zakken en van de trolley's) is daar niet op gemaakt.

Enige mogelijkheid is op de tussenschotten weg te halen onder één kant van de body... (bij een rugzak waar dat gaat). Dan gaat de steun van je body mss. wat minder stevig zijn... en je moet daar dan de nodige plaast hebben. De Lowepro Slingshot (niet in je lijstje) is in de 200 AW en 300 AW ongeveer even groot als de Flipsides... en bij beiden gaat het je niet lukke in de kleinere variant. De grotere gaat wel lukken maar die vind ik dan al niet echt meer compact (wat je zelf als eis stelt). De mini trekker is ook niet zo mini (nogal dik en rond voor mij). Ik ben zeer tevreden van de Slingshot ingebruik (van je rug naar voor om effe lens te nemen of zo gaat echt vlot, steun is ook goed met waiste belt). Ben er in Planckendael vorige week nog mee door die netten van die "tocht door bomen gekropen, en geraakte zonder problemen door die metalen steunkruisen en smalle doorgangen...

Dat was met de Slingshot 300 AW (die ik in vervanging van mijn 200 AW kocht die te koop staat op eBay wegens te klein voor mijn huidige set... ;-)
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Hey,

de Flipside 400 is idd iets dat je zoekt!! Ik heb er zelf 1 en ik heb er een korte review van geschreven op mijn blog. Je hebt dan zelfs nog wat plaats over om een flash enzo weg te steken. Als je nog vragen moest hebben kan je mij altijd nog een berichtje sturen!

Jakke
            Canon en glas
            www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
              Hey,

de Flipside 400 is idd iets dat je zoekt!! Ik heb er zelf 1 en ik heb er een korte review van geschreven op mijn blog. Je hebt dan zelfs nog wat plaats over om een flash enzo weg te steken. Als je nog vragen moest hebben kan je mij altijd nog een berichtje sturen!

Jakke
              leuk filmpje.... en de slingshot werkt ongeveer volgens een gelijkaardig principe, al moet je daar net de heupgordel losmaken en de schouderband een zwier geven zodat de zak voor je komt te hangen zoals op deze foto:

www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                leuk filmpje.... en de slingshot werkt ongeveer volgens een gelijkaardig principe, al moet je daar net de heupgordel losmaken en de schouderband een zwier geven zodat de zak voor je komt te hangen zoals op deze foto:

Thx ik heb me al meerdere malen kapot gelachen met het filmpje achja...

Het nadeel aan de slingshot lijkt mij dat ze maar 1 schouderband hebben. Als er wat gewicht in de zak zit kan dit na een tijd wel onaangenamen gevolgen hebben aan de schouders lijkt mij

Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

Comment

Ja, 1 schouderband en goed gevuld wordt al snel lastig.
                  Eeen ander nadeel van de Slingshots, net zoals van de Flipside 1-300 (maar niet de 400) is dat maar de helft van de rugzak ingericht is voor fotomateriaal, de bovenste helft is voor losse spullen.
                  Allez, nadeel, het is gewoon een ander type rugak, een daguitstaprugzak zou ik zeggen, terwijl de Flipside 400 een vrij compacte volledige rugzak is waar je toch al een behoorlijk setje in kunt wegkrijgen.
                  Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
                    Ja, 1 schouderband en goed gevuld wordt al snel lastig.
                    Eeen ander nadeel van de Slingshots, net zoals van de Flipside 1-300 (maar niet de 400) is dat maar de helft van de rugzak ingericht is voor fotomateriaal, de bovenste helft is voor losse spullen.
                    Allez, nadeel, het is gewoon een ander type rugak, een daguitstaprugzak zou ik zeggen, terwijl de Flipside 400 een vrij compacte volledige rugzak is waar je toch al een behoorlijk setje in kunt wegkrijgen.
                    ik ga geen foto's posten maar ik krijg in de mijne een 12-24, 24-70, 150 macro, 70-300 een 5DII, 40D, 2 laders, flits, polarisatiefilters, hdmi kabels, batterjigrip, LR6 battery pack, extra batterij,... in.
                    En die 2de schouderband? Je hebt diagonaal een verbindingsbandje van kleiner formaat en indien je de heupband genoeg aantrekt neemt die het gewicht. Net zoals bij een rugzak.

Maar het is een keuze... en ik vind het draaiprincipe met opening aan de zijkant handig in vergelijking met een rugzak die aan de achterzijde opent (met als voordeel een veiliger transport indien op de rug).
                    www.musicinframe.be

Comment

ik heb mij de mini trekker aw aangeschaft
                      ik twijfelde ook tussen de flipside 400, fastpack350, en de minitrekker
                      de fastpack da gaat niet lukken voor je combinatie, en de flipside is ietsje smaller dan de minitrekker
                      het grote probleem vind ik zijn die brede zonnekappen van de 70-200 en 17-55
                      ik heb dus voor de minitrekker gekozen daar kan mijn gerief allemaal mooi in
                      inclusief flits sb800 enconverter en 105mm macro objectief
                      grtz tweetty
                      bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                        ik heb mij de mini trekker aw aangeschaft
                        ik twijfelde ook tussen de flipside 400, fastpack350, en de minitrekker
                        de fastpack da gaat niet lukken voor je combinatie, en de flipside is ietsje smaller dan de minitrekker
                        het grote probleem vind ik zijn die brede zonnekappen van de 70-200 en 17-55
                        ik heb dus voor de minitrekker gekozen daar kan mijn gerief allemaal mooi in
                        inclusief flits sb800 enconverter en 105mm macro objectief
                        grtz tweetty
                        De mini trekker aw heb ik ook, naast een computrekker AW, zo kan ik gemakkelijk wat gewicht gaan verdelen om als handbagage niet te zwaar te worden.

Prima spul van Lowepro, de Slingshot heb ik ook gehad, maar vond ik niet zo handig voor de iets zwaardere toestellen zoals een D300 met een 70-200 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          De mini trekker aw heb ik ook, naast een computrekker AW, zo kan ik gemakkelijk wat gewicht gaan verdelen om als handbagage niet te zwaar te worden.

Prima spul van Lowepro, de Slingshot heb ik ook gehad, maar vond ik niet zo handig voor de iets zwaardere toestellen zoals een D300 met een 70-200 f2.8
                          ik ken ook iemand die de slingshot 300 heeft en heb die eens geprobeerd met zijn gerief der in om hem te dragen en vind ook dat daa nog al veel druk op een en dezelfde schouder met zich meebrengt, en dat da na een tijdje al gauw begint door te wegen
                          en inderdaad prima spul de loweprotassen
                          grtz
                          bd0379be

Comment

De Lowepro minitrekker zal aan je behoeften voldoen
                            Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Working...
                            X