Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotostudio: schuin dak?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotostudio: schuin dak?

    Hey allemaal, even een "domme vraag".

    Ik heb een grote oppervlakte ter mijner beschikking (een zolder van 112 vierkante meter).

    Echter is er een schuin dak (de zolder is een rechthoek, het schuin dak loopt langs de langste zijden). Ruimte genoeg dus, behalve de schuine wanden.

    Mijn vraag: heb je voor een studio noodzakelijkerwijs een "recht" plafond nodig?

    Een plafond installeren is wel mogelijk, maar dan verlies ik wat van de hoogte.


    De achtergronden kunnen wel tegen een "rechte" muur gezet worden, het probleem is enkel de schuine wanden; heeft dat enige invloed?

  • #2
    Re: Fotostudio: schuin dak?

    Dat lijkt mij geen probleem.
    Zolang je uw lichten maar in de juiste positie opsteld.

    Succes,
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #3
      Re: Fotostudio: schuin dak?

      voor zover ik weet, wordt dat meestal toch in een niet reflecterende kleuren geverfd en is weerkaatsing dus niet zo een probleem. Als je dat echter wit gaat schilderen, zou dat misschien wel vreemd kunnen doen
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Fotostudio: schuin dak?

        zolang ge een hoogte van circa 3 meter kunt houden in de buurt van de achtergrond tot circa 3 meter voor de achtergrond is er geen probleem, dit voor de opstelling van je lichten, om niet beperkt te zijn in je lichtsetup

        verf dat plafond wel in een matte middengrijze tot zwarte kleur, zo kleurneutraal mogelijk. (die verf kan je speciaal voorgemengd kopen)

        je kan ook een rol zwarte of grijze achtergrondpapier gebruiken als "behangpapier" mbv een nietpistool voor je plafond en muren als de studio minder "definitief" is.

        Comment


        • #5
          Re: Fotostudio: schuin dak?

          Je zou toch moeten een rol omhoog kunnen hangen op min 2,5 meter hoog.
          Zo'n rol is 2,75 m breed.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Fotostudio: schuin dak?

            Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            zolang ge een hoogte van circa 3 meter kunt houden in de buurt van de achtergrond tot circa 3 meter voor de achtergrond is er geen probleem, dit voor de opstelling van je lichten, om niet beperkt te zijn in je lichtsetup

            verf dat plafond wel in een matte middengrijze tot zwarte kleur, zo kleurneutraal mogelijk. (die verf kan je speciaal voorgemengd kopen)

            je kan ook een rol zwarte of grijze achtergrondpapier gebruiken als "behangpapier" mbv een nietpistool voor je plafond en muren als de studio minder "definitief" is.

            De nok van het dak is meer dan vier meter hoog. Dus ik kan (oa) daar een lichtbron op het onderwerp richten?

            Het is een project voor de zomer.

            Heel erg bedankt voor jullie reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Fotostudio: schuin dak?

              bij een lightsetup is de richting van het licht eveneens belangrijk, dus als je maar op één plaats "hoog" kan gaan, is dat mogelijks een beperkende factor, maar ik denk dat je met een nok van 4m hoog al een mooie studio kan uitbouwen. Voorzie eveneens een plaats waar modellen zich kunnen omkleden, opmaken etc.

              Comment


              • #8
                Re: Fotostudio: schuin dak?

                Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                bij een lightsetup is de richting van het licht eveneens belangrijk, dus als je maar op één plaats "hoog" kan gaan, is dat mogelijks een beperkende factor, maar ik denk dat je met een nok van 4m hoog al een mooie studio kan uitbouwen. Voorzie eveneens een plaats waar modellen zich kunnen omkleden, opmaken etc.

                Bedankt voor de tips, als de ruimte afgewerkt is (bevloerd, wandpanelen, etc) zal ik wat foto's posten, zodat ik wat tips over de set-up kan krijgen

                Comment

                Working...
                X