Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Giotto statief en balhoofd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Giotto statief en balhoofd

Iemand een idee waar Giotto statieven verkocht worden buiten Turnhout, liefst zo dicht mogelijk bij de hoofdstad. (Bartok ook blijkbaar, nog andere ?)

Re: Giotto statief en balhoofd

Zappa,

ik heb met hetzelfde probleem gezeten en heb de distributeur van giotto om een lijst gevraagd. Ik zal thuis eens kijken of ik hem nog liggen heb. Van waar ben je juist? Als het niet in de omgeving is kan je best zelf eens een lijst vragen bij:

SYNCHROPTIC EUROPE BVBA - SPRL
    ADD.: DUISBURGSESTEENWEG, 218
    B-3090 OVERIJSE, BELGIUM
    TEL: +32 (0)2 688 07 87, FAX: +32 (0)2 688 44 87
    E-mail: synchroptic.eu@skynet.be

greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Hoi, heb hetzelfde idee gehad, gemaild en antwoord gekregen, maar FotoGuy en Fotokar als antwoord gekregen (en nog entje maar die ontsnapt me). Fotokar wou absoluut oud materiaal verkopen (mijn zoon uit zijn kot in Leuven gejaagd om prijzen na te vragen) .
      Natuurlijk, ik heb Vlaams-Brabant gevraagd (woon in Strombeek) en dus geen zaken verder op, ik vrees dat ik OF mail order zal moeten doen, OF Konijn.
      Ik denk aan de Giotto MTL 9261B (ben nogal groot) en balhoofd MH 1302-630C.
      Goeie keuze ?

Comment

Ik ben hiervoor 77km tot turnhout gereden, en 77km terug. je kan die daar laten reserveren en zelf aan de tand voelen. Er lag wel een groot shopping op de weg (naam ontglipt me) dus als je er wat voor gezelschap wilt en er een shopping voor over hebt, kun je met die smoes je vriendin meekrijgen
        Ik heb de MH1300-652 en MTL 9351B en ben er heel tevreden van. Elk systeem heeft zo voor en nadelen natuurlijk:
        1302-630C: versie minder zwaar maar zwaar genoeg denk ik hoor. Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je erop wil zetten... Ik heb toen gekocht wat er op stock was en dat was een redelijk zware versie. (20kg)
        9261B; heeft geen kantelbare middenzuil, maar dan is de zuil iets stabieler... Ik heb een lichtere versie en dat die twee samen (zwaarder & middenzuil) een mooi stabiel statief geven.

greetz,
        www.fotopie.be
        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Goed dat je me dat schrijft, die kantelbare middenzuil wou ik net. 't zal dus een MTL 9351B worden. Zal dat balhoofd ook nog eens van naderbij bekijken. (MH1301 - 652 nagekeken, 12kg, is voldoende).

PS: Wijnegem, voor als je nog eens naar Turnhout wil met je vriendin.
          Last edited by Zappa; 23 april 2009, 15:25.

Comment

Waregem, dat was het!
            12kg zal idd wel voldoende zijn hoor. Je moet wel altijd wat extra tellen (heb hier als eens gelezen 1kg/100mm), maar dan heb je nog marge Ik ben in elk geval ENORM tevreden met de Kop, statief is ook dik in orde!

greetz,
            www.fotopie.be

Comment

Waanegem (let op uw accenten hé zeg) net besteld, ik doe geen 77 km (ook geen twee keer, en trouwens ik woon op 88 km) en word voor 10€ geleverd.

Comment

Eindelijk geleverd, Giotto 9351B en balhoofd Giotto MH1301-652c, en uiterst tevreden wat stabiliteit en mogelijkheden betreft.
                Stevig gemaakt met waterpas op het statief en twee kleinere op de 652c snelkoppeling (met veiligheid). De middenkolom kan gekanteld worden of verwijderd worden (en dan is er een soort passtuk bij om het balhoofd op te monteren, dus voor macro ook geschikt, en al bij al nog draagbaar, niet overdreven zwaar.
                Het balhoofd heeft drie knoppen, eentje om de panorama vast te zetten, eentje voor frictie en eentje om te locken, en ja hoor, ook met mijn zwaarste lens stabiel, zakt niet door.
                Enig minpuntje, geen draaghoes.

Comment

Working...
                X