Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang gaat de batterij mee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe lang gaat de batterij mee ?

Ik heb zopas een compact Canon Ixus 980 IS met batterij NB-5L gekocht.
    Ik vraag me af hoe lang zulke batterij meegaat ? Ik bedoel : hoeveel foto's kan ik daar mee maken ?
    Kan ik daar een ganse dag mee op pad tijdens mijn verlof of koop ik best een reserve batterij ?
    Heeft iemand daar ervaring mee aub ?

Re: Hoe lang gaat de batterij mee ?

Als je niet teveel foto's bekijkt op het schermpje, dan mag je rekenen op 250-300 foto's per laadbeurt.
    Het is wel aangeraden om een reserve accu aan te schaffen, dan zit je niet plots zonder stroom.

Een lithium-ion accu kan je best elke keer laden voor je de camera gebruikt, die accu moet je niet leegmaken voor je ze weer oplaadt (je mag ze zelfs niet helemaal leegmaken, want daar kan ze niet tegen).
    Daardoor kan je altijd beginnen met 100 % van de capaciteit (op voorwaarde dat de accu in perfecte staat is).

Als je een tweede accu koopt, dan gebruik je ze best beurtelings, zodat die niet te lang ongebruikt in de fototas (="tasje" bij een IXUS) blijft zitten.

Je kan het stroomverbruik ook beperken door de camera zo in te stellen dat die vrij snel in de "slaapstand" gaat. De camera start toch direkt weer op als je de ontspanknop half indrukt, en in de slaapstand is er zo goed als geen stroomverbruik.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Een lithium-ion accu kan je best elke keer laden voor je de camera gebruikt, die accu moet je niet leegmaken voor je ze weer oplaadt (je mag ze zelfs niet helemaal leegmaken, want daar kan ze niet tegen).
      Daardoor kan je altijd beginnen met 100 % van de capaciteit (op voorwaarde dat de accu in perfecte staat is).

Een vraagje hierrond. Als je nu een battery grip gebruikt, is dat dan nadelig voor de batterijen? Of wordt de batterij niet helemaal leeggehaald voordat aan de 2de batterij begonnen wordt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJB Bekijk bericht
        Een vraagje hierrond. Als je nu een battery grip gebruikt, is dat dan nadelig voor de batterijen? Of wordt de batterij niet helemaal leeggehaald voordat aan de 2de batterij begonnen wordt?
        In de batterij zit een beveiliging zodat je ze niet volledig kan ontladen. Bij de Sony's al helemaal niet daar deze ook nog eens van het type Info-lithium zijn en dus extra electronica hebben die de status v/d batterij meet en doorgeeft aan de camera/lader...

Geen zorgen maken dus.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          In de batterij zit een beveiliging zodat je ze niet volledig kan ontladen. Bij de Sony's al helemaal niet daar deze ook nog eens van het type Info-lithium zijn en dus extra electronica hebben die de status v/d batterij meet en doorgeeft aan de camera/lader...

Geen zorgen maken dus.
          Dank je wel!

Comment

Working...
          X