Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefkeuze ??? net ff anders..dan onderstaand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statiefkeuze ??? net ff anders..dan onderstaand

Als het om een vakantie statief gaat wil je juist iets hebben die stabiel is, zo licht mogelijk is en (zéér belangerijk) die ook een kleine opvouw maat heeft. Iets die te lomp is neem jij niet makkelijk mee als jij meer dan een paar honderd meters moet lopen. Ik heb een manfrotto 055MF4 en vind het een ramp om mee te nemen. Het is te groot en zwaar om handig op mijn Lowepro Minitrekker te bevestigen. En alles wat jij voorbij loopt raakt vast in de snelbinders.

Voor vakanties heb ik een Velbon Sherpa Pro CF 540 aangeschaft en ben tot nu toe zeer tevreden. Deze neem ik regelmatig mee op een dag wandeltocht.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
      Klopt! Eerst afgebeelde is deze van de 055X PROB. Eén lettertje verschil dus.
      Ik heb de X PROB-versie reeds een 4tal maand in mijn bezit. In combinatie met Manfrotto 322RC2 balhoofd. Zéér handig ding. Super statief.
      Al denk ik eerlijk gezegd dat het op dat éne letterke niet echt zal aankomen.

Enig ondervonden nadeel tot dusver is dat het 322RC2 balhoofd niet echt geschikt is voor panorama fotografie.
      Is deze combinatie ook geschikt om een body met grip en een 70-200 F2.8 stevig vast te zetten? Verondersteld dat er een matige wind staat.
      SITE: http://www.xraypictures.be
      FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Ik stond voor hetzelfde dillema en heb me een statief van Giotto gekocht. Daar waar je bij manfrotto 300€ voor moet neertellen betaal je bij Giotto 200€. In België zijn ze moeilijk te vinden, maar fotokonijn heetf ze alleszins. Ik was aanvankelijk ook aan het twijfelen of de kwaliteit gelijkwaardig is, want er is toch 30% prijsverschil. Ben helemaal tot Turnhout gereden, maar ik voelde geen verschil tussen de Giotto en Manfrotto. Volgens de meetse US sites die ik gevonden (daar zijn ze bekender) moeten ze in kwaliteit zeker niet onderdoen. De kantelbare middenzuil is iets minder, maar het statief zelf staat degelijk en het balhoofd is een dubbeldikke aanrader!

ik heb 100 betaald voor het statief (niet veel minder dan manfrotto) maar de kop kost 100€ ipv 200€ bij manfrotto. Voor die 100€ heb ik een kop die officieel 20kg kan dragen, heel stevig, met friction control, aparte pano lock..., Je kan natuurlijk een manfrotto statief kopen met een Giotto kop. Het statief ban ik gewoon tevreden van, maar de kop ben ik ZEER tevreden van!

mij hoor je niet klagen

greetz,
        www.fotopie.be
        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
          Is deze combinatie ook geschikt om een body met grip en een 70-200 F2.8 stevig vast te zetten? Verondersteld dat er een matige wind staat.
          Over 't statief zelf zou ik geen halve seconde twijfelen, met grip is geen probleem. Als je van de veronderstelling uit gaat met 70-200, met grip en stevige wind, zou ik misschien wel kiezen voor ander balhoofd. HIER kan je de maximale belasting per balhoofd vinden.
          Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Ben blij met de vele reacties...

Ben inmiddels met jullie hulp en verder wat research een stuk verder. De prijzen zijn me achteraf ook wel tegen gevallen voor een goed statief..

Ook ben ik nu beter onderbouwd naar cameraland geweest.

Heb ook de statieven met selectie in mijn handen gehad. Al met al kwam ik op de 055xprob uit van Manfrotto, met 488rc4 kop. Heb tevens de carbonversie in mijn handen gehad. Dit scheelt toch wel een stuk met meeslepen in gewicht. Cameraland verkoopt nu ook een nieuw merk Redged. Schijnt ook je van het te zijn, vergelijkbaar als Gitzo, alleen je betaalt een "normale" prijs. Heb daar een travelstatief in mijn handen gehad en deze was licht en zeer compact. Een tas krijg er volgens mij ook nog bij. Leek mijn een superstatief.. rond de € 350,- (zonder kop)

Al met al denk ik, mede gezien mijn voorgenomen aanschaf van een flitser en een tussenringenset, dat ik deze investering maar doorschuif naar volgend jaar. Dan maar in 1x goed met een statief van carbon waar ik me niet een ongeluk mee sleep. Tevens verwacht ik dat er later meer keuze zal zijn in de redged statieven, aangezien deze net nieuw is (Nederlands merk). Misschien al iemand ervaring met zo'n statief ??

Allen bedankt... ik heb nu in ieder geval een redelijk idee, waar ik over praat en welke keuzes er zijn.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
              Ik stond voor hetzelfde dillema en heb me een statief van Giotto gekocht. ....ik heb 100 betaald voor het statief (niet veel minder dan manfrotto) maar de kop kost 100€ ipv 200€ bij manfrotto. Voor die 100€ heb ik een kop die officieel 20kg kan dragen, heel stevig, met friction control, aparte pano lock..., ...
              greetz,
              Welk type statief en kop heb je dan gekocht ?

Thanks
              Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
              (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfaromeocars Bekijk bericht
                Welk type statief en kop heb je dan gekocht ?

Thanks
                Het MH1300-652 balhoofd en MTL 9351B statief.

Het statief is gewoon 'goed' maar het balhoofd vind ik persoonlijk het geld dubbel en dik waard! Je moet er natuurlijk geen 600mm van Canon op zetten, want dan moet je een speciale kop nemen, maar werkt perfect! veel functies voor zijn prijs en hij lockt muurvast!

greetz,
                www.fotopie.be
                Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                  Het MH1300-652 balhoofd en MTL 9351B statief.

Het statief is gewoon 'goed' maar het balhoofd vind ik persoonlijk het geld dubbel en dik waard! Je moet er natuurlijk geen 600mm van Canon op zetten, want dan moet je een speciale kop nemen, maar werkt perfect! veel functies voor zijn prijs en hij lockt muurvast!

greetz,
                  Thanks, ziet er goed uit !
                  Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
                  (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Comment

Working...
                  X