Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Praktische vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Praktische vraag

Iemand? :-)
    http://www.mathijsdelva.be
    http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

Comment

ik denk dat je rap zonder da je het weet over de 50 foto's zal zitte

het zou toch echt stom zijn als je je telkens moet "inhouden" dan kun je evegoed je camera niet meenemen.. ( oke das overdreven maar... )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs Delva Bekijk bericht
        Mja, we doen de Kungsleden tocht. 111km te voet door gletsjers, rivieren, bergpassen en dalen. 't Is niet te bedoeling om constant foto's te trekken maar ja, uiteindelijk toch wel dagelijks 50 ofzo gok ik met de eerste dagen wat meer (heenreis enzo). Ik heb een 4GB kaartje, lijkt me genoeg? Ik ga shooten in JPEG, full quality.
        Zou ik met 3 canon accu's (li-on) en 6 AA's toekomen denk je als ik het op m'n gemak ga doen? Flits zal niet écht nodig zijn.
        Ik denk dat je hiermee je 4GB aardig vol krijgt.
        Je kan het zelf wel een beetje uitrekenen.
        Ik weet niet hoeveel foto's er genomen kunnen worden met de kwaliteit in de hoogste
        stand op je 4GB?
        Hou er ook rekening mee dat je gaat terug kijken [lcd verbruik]
        Zelf zou ik alleen in een noodgeval grijpen naar de AA accu's.
        De Li Ion doen het [volgens mij] toch veel beter.
        Deze houden hun stroom langer vast de zelfontlading is veel minder dan bij de AA's.
        De grip is erg handig,maar is ook meer gewicht/ruimte.

gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

Comment

Allright, toch bedankt voor alles. Ik denk dat ik wat ga sparen, en ga kijken voor een grip.

Comment

Met die grip ga je alleszins je voordeel doen!

Ik heb net even mijn 350D gecheckt; die heeft wel minder MPix dan jouw 400D, en ik fotografeer meestal in RAW+L jpg (hoogste kwaliteit). In die stand kan ik zo'n 335 foto's op een 4GB compact flash kaartje krijgen; schakel ik de RAW uit (en houd dus alleen de hoogste JPG kwaliteit) gaat de teller meteen naar 999. Da's toch al heel wat, zou ik zeggen...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Die batterijgrip is een leuk hebbetje en als je die hebt wil je er idd nooit vanaf.

Wat ik zou doen: 2 accu's in de batterijgrip en 2 extra in de rugzak of broekzak.

En boost doen naar meer opslag en fotograferen in raw. Heb hier al een paar draadjes gelezen van mensen die op reis vertrokken en in jpg schoten en bij thuiskomst trokken de foto's op niet veel door die foute belichtingen. En zoals geweten kan je wel in jgp wat rechttrekken maar niet zoveel als in raw.

Hoeveel foto's je zal kunnen nemen met uw 2 accu's heb ik geen weet, ik kan enkel spreken over mijn setup ( 40 D met 2 accu's ) en ik zit rond de 3000 foto's voor die de geest geeft (gebruik wel geen live view).

Comment

Wauw! Rond de 3000?!? Ik was zo een schatting aan het maken over de 350D, en ik denk rond de 1000 foto's, maar zal wellicht eerder herladen, tenminste als ik kan. De 350D (en de 400D ook denk) heeft geen live view, dus da's ook al geen batterijverslinder.

(maar ben het wel met je eens wat RAW betreft, zeker als de lichtomstandigheden niet optimaal zijn. En wanneer zijn ze dat?)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Wauw! Rond de 3000?!? Ik was zo een schatting aan het maken over de 350D, en ik denk rond de 1000 foto's, maar zal wellicht eerder herladen, tenminste als ik kan. De 350D (en de 400D ook denk) heeft geen live view, dus da's ook al geen batterijverslinder.

(maar ben het wel met je eens wat RAW betreft, zeker als de lichtomstandigheden niet optimaal zijn. En wanneer zijn ze dat?)
                  Als ik me niet vergis (op papier) zou 1 accu van mijn toestel rond de 2500 foto's aankunnen, maar ja das pure theorie. Alles hangt wat af op welk tijdstip van de dag je je foto's maakt en hoeveel keer je zit te kijken op je schermke of gebruik maakt van de al dan niet interne flitser. Neem nu avondfoto's... dan zal ik zo ook niet in de buurt komen van 3000 foto's... langere sluiertijden, ruisonderdrukking, enz....

Wat betreft die extra van AA batterijhouder, die zit er standaard bij en eveneens nooit gebruikt.

En zat te denken aan die opslag... je kan misschien eens rondvragen bij je vrienden of kennissen om er een paar te lenen , is dan een kost die je niet dient te doen

Comment

Heeft iemand ook enig idee waar ik die opteka battery grip kan kopen in België? Blijkbaar niet te vinden..

Comment

In België zou ik niet weten,maar je kan hem hier bestellen en
                      laten opsturen.
                      {is wel een ander merk}.
                      Bekijk hier het overzicht van onze Canon grips en batterypacks; bij Cameranu altijd scherp geprijsd en snel geleverd!

gr.ron.
                      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Mja, 't zou de opteka moeten zijn..

Comment

Ik heb mijn toestel ook al enkele malen meegenomen op tentenkamp en trekking, +-500 foto's op 10 dagen, en ook met slechts 1 batterij. Wel in hoge resolutie (de 8mp van een oly E-300), maar hogere compressie jpeg. Geen last gehad van lege batterij of zo. Wel ook niet veel foto's tussendoor bekeken, en altijd schermpje uit zetten.
                          Btw, 'k heb gemerkt dat als je je toestel zelf gebruikt om foto's te uploaden naar een pc, dat je batterij dan enorm snel leeg is. Dus let op als je eventueel er zou aan denken om met een netbook of zo je foto's onder de weg over te zetten...
                          Maar zo'n grip is natuurlijk wel zalig om mee te werken, en die mis ik dan ook elke keer ik fotografeer, maar dan niet omwille van die extra batterij... (kun je ook gewoon wisselen zonder grip gebruik te maken van een grip ). Als je gaat trekken is elke gram die je meezeult er 1 te veel, en dan moet je dus een compromis maken tussen kwaliteit, gebruiksgemak en gewicht. (ik laat bv ook mijn 70-200 f2.8 thuis, maar neem mijn véél lichtere (en ook minder kwalitatieve ) 55-200 f4.5-5.6 mee)
                          Conclusie, wil je op safe spelen en toch licht reizen, koop dan 1 (of twee) extra batterijen, en koop (of leen) wat extra geheugen. Moeilijke lichtomstandigheden gebruik je raw, bij normale omstandigheden offer je wat speling op en trek je in hoogste kwaliteit JPEG.
                          Dit zal je de meeste flexibiliteit en laagste gewicht/volume leveren...

mvg
                          Brecht.
                          Last edited by JvanKnal; 29 maart 2009, 14:44.
                          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

1) die grips staan hier om de haverklap aan interessante prijzen aangeboden
                            2) bestaat er niets op zonneënergie? cool groen
                            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

ik weet niet hoe het met Canon is maar ik heb 2 zulke Nikon grips; 1 voor mijn D100 en 1 voor mij D700. De ervaring leert dat je AA's in de grip hooguit 50 a 100 foto's kunt maken. Misschien is dit bij Canon anders maar ik betwijfel het. De houder voor AA's is voor in noodgevallen je nog uit de slag te trekken.
                              In jouw geval kocht ik (of lenen?) 1 of 2 extra al dan niet originele Canon batterijen, dat is zelfs goedkoper dan die grip.
                              Hou er ook rekening mee dat koude zeer nadelig is voor de lading van je batterijen, dus steek je batterijen in je binnenzak van je jas ofzo en niet in je koude rugzak.
                              En geheugenkaartjes, die kosten ook niet zoveel meer.

Goede reis

Comment

Working...
                              X