Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix ring flash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Phottix ring flash

Zou dit wat zijn?

[edit]bovenstaande link zou voor portretten zijn, DEZE VERSIE voor macro[/edit]

komt er op neer dat je deze adapter op je reportageflitser zet en zo een ringflitser krijgt met e-ttl lichtmeting.

Zou wel een goedkoop alternatief zijn voor de duurdere echte ringflitsers voor als je deze maar occasioneel zou gebruiken...

Dit model is geschikt voor 580EX op 1D-cameras maar er zijn ook andere modellen die voor andere flitsers/cameras geschikt zijn...
    Last edited by Hans Swolfs; 25 maart 2009, 13:37. Reden: extra info
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: Phottix ring flash

Hallo Hans,
    beide links zijn hetzelfde, de "macro versie".
    Maar ik weet niet, is het wel gezond om 400 gram boven aan je flitser te hangen?
    Zo'n hot shoe aansluiting heeft ook zijn (sterkte)grenzen...

Voor de rest ken ík niets van zijn werking.
    Succes
    Adrie

Comment

Hans, ik denk dat je deze bedoelt voor portretten:
      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Ik denk dat het op zich wel eens erg goed zou kunnen werken. Ik heb al vaker gelezen over (duurdere) gelijkaardige ringflits-adapters.

Hier is zowat de meest bekende, de Ray flash en met een prijskaartje van 249 euro zou er toch al iets gek moeten zijn aan jou versie om de prijs te rechtvaardigen:

Als blijkt dat die van jou fatsoenlijk is ga ik er toch eens over nadenken om hem aan te schaffen !

Comment

Ik zie trouwens het verschil tussen de macro en portret versie. De portretversie lijkt me gewoon helemaal rond maar ik begrijp niet waarom je die niet zou kunnen gebruiken voor macro werk?

Ik lees trouwens ook iets over continulicht? Dat hebben de duurdere varianten wel niet !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
          Ik lees trouwens ook iets over continulicht? Dat hebben de duurdere varianten wel niet !
          ik vermoed dat dit net het verschil is tussen de macro-versie en de portret-versie...

bij macro is het handig om continu-licht te hebben omdat het al wel eens moeilijker kan zijn om te focussen. langs de andere kant, de echte macro-fotograag focust dan weer manueel
          Nieuwe site

Comment

En voor wat? Toch niet voor macro fotografie hoop ik? Behalve als je tandarts bent heeft zoiets weinig nut hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              En voor wat? Toch niet voor macro fotografie hoop ik? Behalve als je tandarts bent heeft zoiets weinig nut hoor.
              hoezo? macroflitsers zijn toch ringflitsers en die hebben toch hun niet of niet soms?
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                hoezo? macroflitsers zijn toch ringflitsers en die hebben toch hun nut of niet soms?
                Macroflitsers zijn soms ringflitsers en als het ringflitsers zijn dat zijn ze van het soort waarbij je de L & R kant afzonderlijk in sterkte kunt regelen zodat je geen platte verlichting krijgt. Zelf gebruik ik mijn ringflitser énkel en alleen op mijn MP-E65 1-5X omdat het niet anders kan en dan altijd in een ratio van 1:4 of 1:8 onder een hoek van 45° en soms nog met een 580EX in slave erbij. Op mijn langere macro lens gebruik ik die niet. Daar gebruik ik eerder - als ik flits - een ST-E2 met de 580EX en een reflector zoals ik gedaan heb bij http://forum.belgiumdigital.com/f43/roesje-253229.html.

Comment

Macroflitsers zijn soms ringflitsers en als het ringflitsers zijn dat zijn ze van het soort waarbij je de L & R kant afzonderlijk in sterkte kunt regelen zodat je geen platte verlichting krijgt. Zelf gebruik ik mijn ringflitser énkel en alleen op mijn MP-E65 1-5X omdat het niet anders kan en dan altijd in een ratio van 1:4 of 1:8 onder een hoek van 45° en soms nog met een 580EX in slave erbij. Op mijn langere macro lens gebruik ik die niet. Daar gebruik ik eerder - als ik flits - een ST-E2 met de 580EX en een reflector zoals ik gedaan heb bij http://forum.belgiumdigital.com/f43/roesje-253229.html.
                  ok, maar dit ding kost dan ook geen 400 € zoals een macro-flitser van canon of sigma

is een st-e2 met 580ex niet onhandig werken in de vrije natuur? lijkt me handiger met een ringflitser (aldanniet een echte of zo een phottix ding) rond te lopen. je zal natuurlijk met je st-e2 setup meer mogelijkheden hebben ja...
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    ok, maar dit ding kost dan ook geen 400 € zoals een macro-flitser van canon of sigma

is een st-e2 met 580ex niet onhandig werken in de vrije natuur? lijkt me handiger met een ringflitser (aldanniet een echte of zo een phottix ding) rond te lopen. je zal natuurlijk met je st-e2 setup meer mogelijkheden hebben ja...
                    Het vergt wat oefening ja en je hebt zeker een statief nodig. Maar wat ben je met een ding van 99€ als je er toch alleen lelijke platgeflitste foto's mee krijgt? Maar goed, ik zou zeggen, verbaas me .

Comment

Het vergt wat oefening ja en je hebt zeker een statief nodig. Maar wat ben je met een ding van 99€ als je er toch alleen lelijke platgeflitste foto's mee krijgt? Maar goed, ik zou zeggen, verbaas me .
                      mja, daar heb je wel een punt ja oefening baart kinder... kunst
                      Nieuwe site

Comment

Working...
                      X