Ik ben in het bezit van een Nikon D40x met een Nikkor AF-S 18-55 mm DX lens en ik zou daar graag een Nikon polarisatiefilter voor aanschaffen, maar op de website van Nikon vind ik daar bijzonder weinig van terug? Weet er iemand welke type ik moet kiezen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Polarisatiefilter gezocht voor 18-55mm lens
Collapse
X
-
Polarisatiefilter gezocht voor 18-55mm lens
Labels: Geen
-
-
Re: Polarisatiefilter gezocht voor 18-55mm lens
Een circulaire polarisatiefilter met dezelfde diameter als je lens (staat normaal vermeld op lens).
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk berichtEen circulaire polarisatiefilter met dezelfde diameter als je lens (staat normaal vermeld op lens).
Ok, maar als je de prijslijst van Nikon opent (http://www.europe-nikon.com/download...f-feb09-nl.pdf)
dan krijg je verschillende filters te zien met telkens een andere prijs, welke moet ik nemen?
Is het de CPL-II/52 twv 143 euro (te vinden op pagina 22 van de prijslijst)? Kost dit dan zoveel? Is dit een schroeffilter?
Comment
-
De filter die je vermeld is de juiste en het is inderdaad een opschroeffilter.
Nikon filters zijn blijkbaar nogal duur, een B+W filter (zeker geen slecht merk) kost zo'n €60. Bij dezelfde winkel kan je de vermeld Nikon kopen voor €100 ipv €140 trouwens.
Comment
-
Ben je van plan om hem heel veel te gebruiken? Ik had vroeger ook een polarisatiefilter van Hama voor een 18-55 lens en die heeft mij ongeveer 30€ gekost. Voor die 10 à 20 keer dat ik hem gebruikte op een jaar vond ik dat meer dan voldoende. Ik vind het wat overkill om een filter van 140€ te kopen voor een lens die 100€ kost. Maar wat jij er aan wil geven is jouw beslissing natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk berichtBen je van plan om hem heel veel te gebruiken? Ik had vroeger ook een polarisatiefilter van Hama voor een 18-55 lens en die heeft mij ongeveer 30€ gekost. Voor die 10 à 20 keer dat ik hem gebruikte op een jaar vond ik dat meer dan voldoende. Ik vind het wat overkill om een filter van 140€ te kopen voor een lens die 100€ kost. Maar wat jij er aan wil geven is jouw beslissing natuurlijk
Comment
-
Comment