Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat heb ik nu weer uitgestoken..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat heb ik nu weer uitgestoken..

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
    Ja, hoe hoger de iso, hoe meer ruis, hoe meer detail er in de foto is, hoe moeilijker de compressie is, dus hoe meer ruimte het inneemt.
    HELP !!! TS zegt dat hij in hoogste RAW fotografeert.
    RAW en compressie .
    Ik dacht dat RAW "ongecompresseerde" ruwe data was .
    Iemand met wat licht in het duister?
    On topic: als je niet formatteert of bestanden verwijdert in je toestel zelf maar vanaf je PC kan er wel eens "iets" op het kaartje blijven staan dat het toestel niet kan weergeven maar wel niet meer als vrije ruimte kan gebruiken. Dacht ik al meerdere keren te hebben gelezen als oorzaak van dit fenomeen.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Het mag nu dan wel opgelost zijn, die ISO-waarde heeft volgens mij niets te maken met het aantal foto's dat je kan opslaan .
      Het maakt zeker een verschil.....ook de noise neemt extra geheugen. Foto's met veel detail en veel verschillende kleurtjes nemen ook flink wat meer geheugen dan een foto van bv een volledig wit onderwerp. Verscherpen van de foto op pc achteraf maakt het bestand nog groter.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 18 maart 2009, 11:15.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        HELP !!! TS zegt dat hij in hoogste RAW fotografeert.
        RAW en compressie .
        Ik dacht dat RAW "ongecompresseerde" ruwe data was .
        Iemand met wat licht in het duister?
        On topic: als je niet formatteert of bestanden verwijdert in je toestel zelf maar vanaf je PC kan er wel eens "iets" op het kaartje blijven staan dat het toestel niet kan weergeven maar wel niet meer als vrije ruimte kan gebruiken. Dacht ik al meerdere keren te hebben gelezen als oorzaak van dit fenomeen.
        FYI ... http://www.cambridgeincolour.com/tut...ile-format.htm
        HTH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          THANKS! Duidelijk nu: "lossless compression" dus, maar blijkbaar toch niet "lossless" bij alle merken. Alweer iets bijgeleerd! En 'k wist niet dat het zo simpel was .
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
          X