Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief nemen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk statief nemen?

hallo,

Ik heb al eventjes mijn D90. Nu ben ik op zoek naar een statief. Maar ik weet niet goed wat te kiezen. Het moet geen statief zijn die veel weegt, want deze zou in een rugzak moeten kunnen. Het is de bedoeling om deze buiten te gebruiken, soms op een niet vlakke grond en buiten.

Ik heb al zitten rond kijken. Maar al die soorten merken, er zijn er veel te veel. Daarom hier mijn adviezen op doen.

Bedankt,
    Nico

Re: Welk statief nemen?

ik gebruik een gitzo gt2540lvl om in de erugzak te doen weegt 1.6kg, optioneel met een arca-swiss monoball z

-m-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Hey Nico

En heb je een idee van jou budget(gitzo is al snel 400€ en meer), en met welke lens je dit statief zou willen gebruiken?
      En moet het tot ooghoogte kunnen of alleen voor stabiliteit zorgen?

Ikzelf heb een manfrotto 055DB met 488rc2 balhoofd voor D90 met Sigma 100-300mm Combo van dik 2kg.
      Maar als ik op reis ga gaat mijn Manfrotto 715SHB mee, klein compact en toch vrij stabiel

Mvg
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Met de zoekfunctie en de termen "welk statief" vind je tal van topic hierover.

Manfrotto heeft op hun site een tripod configurator Misschien geraak je daar een eind mee weg.

Verder is het een zaak van wat moet er op en wat wil je er aan geven.
        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
        X