Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computrekker Plus AW als handbagage?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Computrekker Plus AW als handbagage?

Met een reis naar de Westkust van de US in't vooruitzicht wil ik graag een nieuwe fototas kopen zodat ik het meeste van mijn spullen mee kan nemen naar de States.
    In deze tas past perfect mijn 5D met 4 lenzen die ik graag wil meenemen....
    Nu was mijn vraag of iemand met deze tas al op reis is geweest en deze heeft meegenomen als handbagage...
    Als ik op de site van Lowepro kijk zie ik dat er een tekentje van handbagage bij staat, en als ik op de site van Delta Airlines zie, dan valt deze tas ook juist binnen de limieten (al is het heel nipt).. Natuurlijk is er vaak een verschil met theorie en praktijk...iemand ervaring met deze tas mee te nemen aan boord?

Re: Computrekker Plus AW als handbagage?

Vorig jaar zonder problemen mee naar Portugal kunnen nemen.
    Als ze moeilijk willen doen kan het gewicht wel een probleem vormen.
    Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

Comment

bij delta airlines heb ik ook nog geen problemen gehad met die tas!
      Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
      Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Ik gebruik deze altijd als cameratas, zowel hier als op locatie. Ik ben er 1 keer mee naar Washington geweest en 1 keer naar Hawaii, beide keren zonder problemen. Voor kortere reizen daarentegen (met dus kleinere vlieguigen): altijd problemen om mee in cabine te krijgen. Volgens de specificaties van de airliner kon het wel, maar telkens op het laatste nippertje (bij het instappen) problemen mee gehad. Met SN Brussels airlines (op avrojet) mocht hij uiteindelijk toch mee na wat aandringen, maar met Air France (embraer 145) was het definitief "Non" en moest hij worden ingecheckt (dat betekent dan achterlaten op tarmac en het bagageruim in laten zwieren). Ik was hier min of meer op voorbereid, dus geen probleem, maar leuk is toch anders.

Opmerking: ik gebruik hem zelden om laptop mee te nemen want dan wordt alles te krap (Acer 15" laptop). De laptop bevindt zich in de achterkant (dus tegen je rug). Hierdoor gaat het draagcomfort zeer hard achteruit: de flexibiliteit is volledig weg door de laptop (uiteraard) en het wordt een nachtmerrie om lang op je rug te hebben. Dat kan natuurlijk een persoonlijke indruk zijn... Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de laptop er nogal "gewrongen" in zit. Hij is er wel voor ontworpen, maar toch... Het laptopcompartiment is bij mij (voor reizen) een tijdschriftencompartiment...

Kortom: voor verre reizen geen probleem, maar voor kortere uitstapjes bestaan er denk ik betere alternatieven. Los daarvan: super rugzak en ik zweer erbij als fototas!
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

Comment

het is op het kantje... en ik vind de indeling minder handig dan die van de Slingshot. Daar krijg ik mijn materiaal allemaal in, en die wordt visueel niet zo snel als zwaar aanzien... al kan dat bij het wegen wel eens tegenvallen natuurlijk....
          Eens ter plekke kan je die ook gebruiken als je er het overtollige gewicht uit haalt (batterijlader, kabels, evt. laptop, afhankelijk van de uitstap bvb. ook je macrolens,...).

Veel materiaal mee? De Delsey PRO Camera Bag 2. Da's een stevige sportzak, helemaal gewapend en uitbekleed, en daar mogen ze al eens mee "gooien". Op eigen verantwoordelijkheid mag je een briefje ""fragile" er aan hangen (meestal beschikbaar bij checkin). Dan wordt er voorzichtiger mee omgesprongen, al blijft het risico voor jou (staat op die briefjes ook op).
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Denief Bekijk bericht
            Vorig jaar zonder problemen mee naar Portugal kunnen nemen.
            Als ze moeilijk willen doen kan het gewicht wel een probleem vormen.
            Inderdaad, over het gewicht doen ze meestal moeilijker dan over de omvang, ik gebruik de gewone computrekker AW plus nog een gewone Mini trekker AW, deze kan ik dan aan mijn vrouw geven, en zo het gewicht wat verdelen, verleden jaar was er toch gezaag in Kaapstad over het gewicht van mijn Computrekker, maar na het tonen van mijn CVB kaart en het wat herverdelen over de twee zakken, geen probleem.

Mijn laptop is wel maar een 12 inch model, en past daar perfect in, deze heb ik trouwens speciaal gekocht om te reizen, weegt ook minder dan een 15 inch.

Ingechecken bij bagage, oeioei, daar zou ik niet gerust in zijn, als je ziet hoe ze daar met de valiezen omgaan om nog niet te praten over wat er soms verloren gaat.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb nog horen zeggen, dat je waardevol materiaal dat je niet bij de gewone bagage wil, in bepaalde omstandigheden kan opbergen bij het cabinepersoneel, maar ik heb er zelf nog nooit navraag naar gedaan

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties.
              Ik weet natuurlijk niet hoeveel gewicht handbagage mag wegen,
              maar volgend materiaal zou ik graag meenemen in deze Computrekker Plus AW:
              5D
              Sigma 15-30
              Canon 24-Ł105
              Canon 70-200 F4 IS
              Canon 100-400 IS
              mem kaartjes + batterijen en enkele filterkes..
              Dit zijn geen uitermate zware objectieven in mijn ogen, maar als je alles gaat samentellen zal het toch wel wat gewicht zijn vrees ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                Ik weet natuurlijk niet hoeveel gewicht handbagage mag wegen.
                Hangt af van maatschapij tot maatschapij, en ook of het korte of lange vluchten zijn, sommigen hanteren 6Kg anderen 7,5 Kg, maar over het algemeen zullen ze maar klagen boven de 10 Kg. (op langeafstandsvluchten) dat is zowat wat ik tot nu toe ervaren heb, maar natuurlijk geen regel.

Soms zie je mensen met van die rolwagentjes, waarvan je je eigenlijk afvraagd hoe ze daarmee op het vliegtuig mogen, veel hangt dus af van de mensen aan de controle, en zij weten ook wel dat weinigen hun fotomateriaal op de transportband zullen zetten.

Comment

Kijk eens naar deze link :

Looking for help with changing or canceling a Delta flight, getting a refund, managing your miles, or something else? We’re here to assist.

Dit hangt af van maatschappij tot maatschappij. Let op ook als U in een ander land binnenlandse vluchten neemt. Het gewicht en grootte van de handbagage kan dan nog eens afwijken.

Comment

Eens snel even uitgerekend en lenzen en body komt op 4,2kg computrekker is ook 2,75 kg dus je zit al aan 7kg zonder extra's... Maar zolang je onder 10 kilo blijft geen probleem denk ik...
                    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Er zijn ook maatschappijen en of chartermaatschappijen die maar 5 kg toestaan. Anderzijds ben ik eens van thailand gekomen met een rugzak op mijn rug , 3 kostuums in mijn handen + nog een fototoestel op mijn borst ==> geen problemen gehad.
                      Naar Aruba ben ik eens vertrokken met een rugzak, trouwpak en trouwkleed in mijn handen en een fototoestel op mijn borst (martinair) ook daar heb ik geen problemen gehad. Wel hebben ze dat trouwpak en trouwkleed vooraan bij de piloten gehangen.
                      En weer anderzijds ben ik eens gekontroleerd geweest bij jetair. Zo zie je maar.

Comment

En doe daar nog een dosis (on)geluk er bovenop: ik had ooit 1 kg (!) overgewicht bij mijn handbagage, en dat werd opgemerkt door een dame in opleiding met naast haar een instructeur. Alles volgens het boekje dus.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

is natuurlijk wel een risico dus om met die handbagage naar zaventem te vertrekken...
                          Zal dan misschien toch maar overwegen om mijn 70-200 of 100-400 thuis te laten...
                          is wel spijtig natuurlijk maar als ik onder het voorgeschreven gewicht blijf, dan kunnen ze mij weinig maken natuurlijk..

Comment

Ik heb de laatste 2 jaar al meerdere malen met Delta op de US gevlogen en ik kan je geruststellen dat je geen enkel probleem zal hebben met deze handbagage, ik zie er daar soms nogal wat anders in de bagageboxen duwen hoor , ik heb nog nooit iemand van het cabinepersoneel zien moeilijk over doen, ook niet aan de incheckbalies.
                            Zelf heb ik vorig jaar eens m'n 1D met 300F2.8L , 16-35L en 70-200F2.8L meegenomen in dezelfde tas, die weegt dan ook intussen wel wat en niemand die daar naar kraaide
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                              is natuurlijk wel een risico dus om met die handbagage naar zaventem te vertrekken...
                              Zal dan misschien toch maar overwegen om mijn 70-200 of 100-400 thuis te laten...
                              is wel spijtig natuurlijk maar als ik onder het voorgeschreven gewicht blijf, dan kunnen ze mij weinig maken natuurlijk..
                              Niets van aantrekken, hang desnoods je camera met 70-200 rond je nek tot je op het vliegtuig zit.

Natuurlijk moeten de maatschapijen ergens een grens trekken, maar voor fotomateriaal camera's en computers zien ze wel wat door de vingers, tenslotte zijn ze ook voor een stuk verantwoordelijk voor bagage die in het vrachtruim gaat, en zij weten ook wel dat een passagier in sommige gevallen voor een paar duizend € aan materiaal kan bijhebben die hij liever niet als vracht incheckt, zo erg is het nu ook niet hoor, en zijn er problemen, dan valt er nog te praten, als je zegt waarover het gaat, is het over het algemeen geen probleem, maar blijf steeds beleefd, dan bekom je meer.

Comment

Working...
                              X