Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

montage compact camera op stuur MTB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• montage compact camera op stuur MTB

Kent iemand een systeem om een compact-camera (Olympus µ1030 - schok- en waterbestendig) via een snelkoppeling te monteren op het stuur van een MTB zodat het toestel snel kan losgeklikt en terug vastgezet worden om snel al rijdend opnames te kunnen maken?
    Thx!
    zoeker met hart en ziel

Re: montage compact camera op stuur MTB

Is de helm niet véél stabieler als het stuur van een mountainbike? hij mag nog zo goed tegen schokken kunnen, je beeld gaat volgens mij op niet veel trekken... (zelfs met een echte helmet-cam valt dit vaak tegen...)

voorbeelden:

The blog of Federico Tbn. Maker, artist and curious generalist. Pictures of art, projects and musings.

Als je dan toch aan je stuur wilt vastmaken:

En voor de durvers, met een gorillapod!
    Gorillapod mount for Flip video camera on mountain bike
    Last edited by RikH; 2 maart 2009, 16:51.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Bedankt voor uw ongetwijfeld goed bedoelde commentaar en bezorgdheid over de kwaliteit van de opnames al rijdend gemaakt.
      Helaas heb je mijn vraag niet goed gelezen.
      Intussen ben ik erachter gekomen dat GPS-accessoires een oplossing bieden. http://www.ram-mount.be/
      zoeker met hart en ziel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
        Bedankt voor uw ongetwijfeld goed bedoelde commentaar en bezorgdheid over de kwaliteit van de opnames al rijdend gemaakt.
        Helaas heb je mijn vraag niet goed gelezen.
        Intussen ben ik erachter gekomen dat GPS-accessoires een oplossing bieden. http://www.ram-mount.be/
        Geen enkele montage van een compactje op het stuur van een mtb zal voldoende stabiliteit geven aan het geheel. Je zal binnen de kortste keren vodden hebben en het ding van de grond mogen oprapen (hopelijk nog heel).
        Het beste alternatief is een aangepaste draagtas (ik gebruik lowepro) die je aan de borstriem vooraan je camelback bevestigd. Maar ja, dan heb je weer een camelback nodig
        BD0723BE

Comment

Thx voor de tip maar voor toertochten gebruik ik geen camelback.
          Zo'n zakje heb ik idd ook - van Deuter - dat met velcros kan vastgemaakt worden aan de draagriemen van een rugzak.
          zoeker met hart en ziel

Comment

Thx voor de tip maar voor toertochten gebruik ik geen camelback.
            Zo'n zakje heb ik idd ook - van Deuter - dat met velcros kan vastgemaakt worden aan de draagriemen van een rugzak.
            ik rijd bijna altijd met een camelback zowel toertochten als marathons en vroeger ook wedstrijden
            er is niet zo makkelijk dan een camelback vind ik
            je hebt genoeg drinken mee, je reparatiespullen zitten nergens in de weg,...

Comment

Kent iemand een systeem om een compact-camera (Olympus µ1030 - schok- en waterbestendig) via een snelkoppeling te monteren op het stuur van een MTB zodat het toestel snel kan losgeklikt en terug vastgezet worden om snel al rijdend opnames te kunnen maken?
              Thx!
              Is het voor foto's of filmkes? Als het voor foto's is, gebruik je stuur niet, je kan dan beter gewoon je compact in een zakje binnen handbereik steken. Zoals gezegd best aan de camelbak, dat duurt ongeveer 5 seconden om het te nemen en op te zetten, je kan dit afhankelijk van het terrein al rijdend doen. Doe dit al vijf jaar zo op mijn mtb reizen.

Als je echter wilt filmen kan je zoiets gebruiken als dit: http://www.clamperpod.com/
              of andere bevestigingsmiddelen, ik ben zo ook gestart maar eerlijk gezegd geeft die niet de allerbeste resultaten, wil je echt filmkes maken gebruik dan een dedicated camera, zoals de VHoldR (te verkrijgen bij A-point in Kessel-Lo), voorbeelden van mijn filmpkes
              Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

Comment

Knappe filmpjes! Die VHoldR ziet er erg interessant uit!
                Thx voor de tip!
                Groeten
                zoeker met hart en ziel

Comment

Working...
                X