Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk merk polarisatiefilter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk merk polarisatiefilter

Hey iedereen,
    ik vertrek vrijdag naar Nepal en zou nog graag een pol. filter aanschaffen.
    Ik heb twee camera's bij een nikon d80 met 18-200 mm lens en een nieuwe fuji f100fs waar mijn vriendin foto's mee neemt.

Is het nuttig om voor beide camera's een polarisatie filter te kopen? Ik heb dacht ik eens gelezen dat het vooral voor spiegelreflex camera's nuttig is en minder voor bridge camera's.

Van welk merk zou ik een polarisatiefilter kopen? die van Hoya zien er mij beetje cheap uit ...of vergis ik mij daar in. Verder vind ik nog Hama en B&W pol filters maar die zijn zeker niet goedkoop, zeker niet als ik voor beide camera's er één moet aanschaffen
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

Re: welk merk polarisatiefilter

Van B+W kan ik hier veel positieve ervaringen lezen, moest die en hama in dezelfde prijscategorie liggen, zou ik voor b+w opteren!
    Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
    Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk
    Groetjes

Comment

Ik vind een Hoya Pro net iets beter als B&W.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zou ik ook voor die bridge camera een pol filter kopen?

Hoya HMC Polarisatie Circulair Filter 72mm 95 euro
        Hoya HMC Polarisatie Circulair Filter 67mm 75 euro
        das tesamen wel 170 euro :/
        damn foto's nemen is dure hobby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
          zou ik ook voor die bridge camera een pol filter kopen?

Hoya HMC Polarisatie Circulair Filter 72mm 95 euro
          Hoya HMC Polarisatie Circulair Filter 67mm 75 euro
          das tesamen wel 170 euro :/
          damn foto's nemen is dure hobby
          Je kan ook één polafilter kopen van 72mm en een verloopring van 72 naar 67 aanschaffen. Tenzij je met de twee camera's gelijk werkt( in elke hand één ) is het zeker goedkoper op die manier. Zo'n verloopring kost niet zoveel als een tweede filter.Hier vind je een verloopring van 67 naar 72 voor 20Euro
          Last edited by RUPSELKOPKE; 1 maart 2009, 13:56.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik heb pas nog een paar goedkope polarisatiefilters gekocht op een beurs met tweedehands fotomateriaal en computers in Antwerpen.
            De filters zijn wel nieuw, ik heb 50 euro betaald voor een Walimex 82mm, en 32,5 euro voor een Dörr Danubia 77mm polarisatiefilter (ik had nog nooit van deze merken gehoord...).
            Het is hier nog geen goed weer geweest om die uitgebreid te testen (en als dat wel zo was, dan had ik net geen tijd), maar als ik door de zoeker kijk, en aan het filter draai, dan zie ik wel dat ze de reflecties vrij goed wegwerken.
            Ik kan ze niet vergelijken met filters die minstens 2x zo duur zijn, maar voor die paar keer per jaar dat ik een polarisatiefilter nodig heb zullen deze twee wel ruimschoots voldoen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

ok al bedankt voor jullie info!

Nog een klein twijfelpunt:
              Ik bezit een bridgecamera Fuji F100fs; zou ik dan hievoor een polarisatiefilter kopen of eerder voor mijn reflex Nikon D80?

Merci!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
                ok al bedankt voor jullie info!

Nog een klein twijfelpunt:
                Ik bezit een bridgecamera Fuji F100fs; zou ik dan hievoor een polarisatiefilter kopen of eerder voor mijn reflex Nikon D80?

Merci!
                Welke van de twee wordt het meest gebruikt?
                Een polarisatiefilter laat je niet altijd op de lens zitten, want je verliest er tot twee stops mee. Je gebruikt zo'n filter alleen voor de foto's waarbij het echt nodig is.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

hmmm goede vraag
                  meestal lopen we met beide camera's tegelijkertijd rond ik met de d80 en mij vriendin met de fuji f100fs. Moeilijke keuze toch zenne
                  mischien toch beter voor de d80 gaan want deze camera gebruiken we meestal als we echt iets goed willen trekken. De andere wordt meer gebruikt om snap shots te nemen.

Comment

Working...
                  X