Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SanDisk SD of SDHC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SanDisk SD of SDHC?

Ik beschik nu SanDisk Extreme II 2GB voor mijn canon 450D.
    Nu wil ik er nog eentje bij kopen, die van 8GB maar heeft SDHC en geen SD.
    Wat is het verschil? Is het beter om 2 keer SD van 4GB te kopen in plaats van 1 van 8GB?

Re: SanDisk SD of SDHC?

SD kaartjes zijn maximaal 2GB groot
    SDHC is een uitbreiding van SD, met grotere opslag (tot 32GB)

In theorie is 2x 4GB veiliger dan 8GB, maar flash geheugen gaat nu niet bepaald snel stuk (ik zou voor 1x 8GB gaan).
    about.me/stijnv

Comment

Ik zou verkeerd moeten zijn maar zover ik weet zijn SD en SDHC kaartjes onderling niet uitwisselbaar. Een cardreader voor SD kaartjes kan geen SDHC lezen, ik vermoed hetzelfde met de camera.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Ik zou verkeerd moeten zijn maar zover ik weet zijn SD en SDHC kaartjes onderling niet uitwisselbaar. Een cardreader voor SD kaartjes kan geen SDHC lezen, ik vermoed hetzelfde met de camera.
        In de meeste nieuwe camera's waarin SD kaartjes passen, kan je ook SDHC kaartjes gebruiken. Als je nog een oude geheugenkaartlezer hebt, dan zal je die moeten vervangen als je er ook SDHC kaartjes in wil gebruiken.
        Een toestel dat geschikt is voor SDHC, dat blijft ook altijd compatibel met de gewone SD kaartjes.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Verplaatst naar gepaster forumonderdeel
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik gebruik ook sdhc en sd in mijn d40 no problem hier
            nikon stuff

Comment

De HC staat voor high capacity.
              Toe ik mijn 450D kocht kreeg ik er zo'n kaartje bij en werkt perfect.
              Ik persoonlijk gebruik meerdere kaartjes. Heb bij mijn compact is een kapotte kaart gehad en was alles kwijt. En zoiets gebeurd dan altijd al je foto's genomen hebt op vraag van.
              Ik gebruik vooral die van 2GB, in RAW goed voor zo'n 110 foto's.
              Onlangs in de makro nog een duopak gekocht van kingston voor 8 euro.

Comment

Bij aankoop van mijn 8gb sdhc zat er een kaartlezer bij.
                I love my D500

Comment

Working...
                X