Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herstellen studioflitser excella

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• herstellen studioflitser excella

hallo allemaal

Ik ben een beginnend fotografe en werk met een excella flitsset 800w.
    mijn ene flitser wil niet meer flitsen, de lamp brandt nog, maar flitsen doet hij niet.
    Kan iemand mij een adres geven waar ik die zou kunnen laten herstellen?
    iK heb nog garantie op de set, maar ik moet deze naar Nederland terugsturen en dan ben ik deze voor enkele weken kwijt.
    Bovendien moet ik ook na de garantieperiode een herstellingsadres hebben...

Misschien heeft er iemand een technische fiche van die set? dan kan ik die door een familielid laten herstellen...

alvast bedankt!

Fie

Re: herstellen studioflitser excella

ik ken er eig helemaal niet veel van.. maar ik ga ervan uit dat er 2 lampen inzitten:
    1 instellamp die continue brandt en 1 flitsbuis. En als de flits niet meer afgaat kan dat dus aan die flitsbuis liggen. Normaal gaan die x flitsen mee en dan moet je een nieuwe bestellen (wat in mijn geval niet zo goedkoop is, alhoewel ze hier opt forum 57 euro niet duur vonden..)
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Terugzenden zal nu momenteel het beste zijn hé, want in garantie zie ik geen flitsbuis verslijten, al is dit een normale slijtage, maar dan spreken we toch over een 100,000 flitsen gedaan minimaal. Het kan ook zijn dat de condensator defect is en dat is niet echt een normale slijtage.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ja, ik heb weinig keuze, mijn wederhelft die iets van techniek kent krijgt het spel niet open, dus beter in garantie terugsturen.
        best jammer, al die communikanten nu...
        bedankt voor de info!

Comment

zolang zo iets in garantie is beter opsturen.
          Daarna kan je die eventueel zelf proberen te repareren, maar die dingen zijn wel behoorlijk gevaarlijk! Je moet al HEEL goed thuis zijn in vermogen- en sterkstroom elektronica (500-600V en enkele Amps) voor het verantwoord is om dat zelfs maar te overwegen. Bij foute herstelcomponenten kan de boel letterlijk ontploffen... (En dat is niets overdreven.) 'Iets' van techniek kennen is zeker niet voldoende in dit geval!

mvg.
          Brecht
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Working...
          X