Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nuttige hebbedingetjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nuttige hebbedingetjes

de titel zegt het zelf

een statief,draagtas,55mm UV-filter,schoonmaaksetje hebk al

zou graag weten welke externe flitser budgetgericht goed is voor m'n Sony alpha 100
    (buiten de redelijk dure flitsers van Sony zelf)

Mets,? welk model? weet hier nix van

m'n tas is ook al te klein (3 lenzen+camera+oplader+schoonmaakset) dus ben ook opzoek naar een ruime rugzak... de lowepro fastpack 350 lijkt me goed voor 89 eurokes (mediamarkt)

allemaal domme vragen , mr ben dan ook een beginner
    het is een redelijk dure hobby schijnt me, dus ben liever zeker

thnx

Sony@100 |Sony 18-70mm + Sony 75-300mm + Sigma 70-300mm DG 1:2 macro |MB 48 AF-1|Manfrotto 190XB+804RC2 | LowePro Fastpack 200

Re: nuttige hebbedingetjes

Metz is zeker een waardig alternatief voor de "merkflitsers", maar ik weet niet of je veel zal besparen hiermee? Ik denk dat ze misschien net iets voordeliger zijn, maar een spectaculair prijsverschil is er niet denk ik. In mijn geval was dat er enkele jaren geleden toch niet. Ik kocht toen een Metz 54 MZ3 (voor gebruik op Nikon) en als ik me goed herinner kostte die 20 of 30 euro minder dan de SB800 van Nikon. Niet spectaculair dus en ik kocht hem dan ook omwille van het hogere richtgetal (als ik me niet vergis) en vooral omwille van de secundaire flitser. Intussen is dat niet meer belangrijk voor mij en werk ik ook gewoon met de SB's van Nikon. De Metz blijft wel een goeie flitser voor bv "strobist" werk.

Op de website van Metz vind je een tooltje waarmee je kan zoeken naar de meest geschikte flitser voor je camera... Daarmee kan je dus al een en ander elimineren.

Hopelijk heb je hier wat aan!
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

Working...
    X