Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij Nikon

Energizer heeft batterijen met dezelfde type-aanduiding
    als de Nikon batterijen maar het middenste contactje ontbreekt
    Dus er is alleen de + en - , maar wat is de functie van
    dit middenste contactje en kan je dan evt de Energizer's gebruiken ( kosten € 35 )

Re: Batterij Nikon

Beste

De energizer batterij die jij bedoelt is vermoed ik de EN-EL3a type zoals in de D70s en denk ook D200... Deze kunnen niet gebruikt worden in de nieuwere toestellen zoals D80/90/300. Deze werken met de EN-EL3e batterijen waar naar ik gelezen heb, het derde contact info doorgeeft over de batterijstatus.

Mvg
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Er staat op marktplaats een verkoper die originele Nikon batterijen verkoopt voor 40€
      Is een betrouwbaar adres (Arend uit Schagen)

Comment

Als het midddelste contactje ontbreekt, is ie alleen geschikt voor D50, D70, D70s, D100.
        De D80, D200, D300, D700 werken alleen met de accu's met 3 contacten. Dat derde contact is om de accuspanning accuraat door te geven, opgenomen beelden per acculading en de accustatus qua levensduur door te geven.

Arend is een zeer betrouwbaar adres.
        Een hoop ouwe zooi
        www.rbfoto.nl

Comment

Allen zeer bedankt voor de informatie
          Ik ga even bij Arend kijken dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marak55 Bekijk bericht
            Allen zeer bedankt voor de informatie
            Ik ga even bij Arend kijken dan
            Koop toch originele batterijen. Het bespaart je een hoop ergenis.
            Er lopen hier genoeg draadjes van mensen die slechte ervaringen hebben gehad met andere batterijen.
            Garantie verlies etc.
            mvg
            Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Er lopen hier genoeg draadjes van mensen die slechte ervaringen hebben gehad met andere batterijen.
              Garantie verlies etc.
              mvg
              Antoine
              Ik denk dat er hier veel meer zijn die goede ervaringen hebben met compatibele accu's.

Maar als de camerafabrikant een nieuwe accu op de markt brengt met aangepaste elektronica, dan kan je in die camera waarvoor ze gemaakt is het oude model niet meer gebruiken, ook al heeft die dezelfde afmetingen.

In de 300D/20D/40D heb ik altijd dezelfde BP511's gebruikt, zelfs accu's van 5,99 euro werken nog altijd perfect na drie jaar. Maar voor de 1D MKIII bestaat er op dit ogenblik nog geen vervanger van een ander merk, en daarom moest ik er een originele bijkopen.
              (Als ik had geweten dat die zo lang meegaat, dan had ik er geen tweede accu voor gekocht...)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                (Als ik had geweten dat die zo lang meegaat, dan had ik er geen tweede accu voor gekocht...)
                Heb ook die flater begaan, onmiddellijk 2e batterij bij besteld..., die batterijen gaan ontzettend lang mee, ongelofelijk, had achteraf bekeken ook geen 2e nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik denk dat er hier veel meer zijn die goede ervaringen hebben met compatibele accu's.

Maar als de camerafabrikant een nieuwe accu op de markt brengt met aangepaste elektronica, dan kan je in die camera waarvoor ze gemaakt is het oude model niet meer gebruiken, ook al heeft die dezelfde afmetingen.

In de 300D/20D/40D heb ik altijd dezelfde BP511's gebruikt, zelfs accu's van 5,99 euro werken nog altijd perfect na drie jaar. Maar voor de 1D MKIII bestaat er op dit ogenblik nog geen vervanger van een ander merk, en daarom moest ik er een originele bijkopen.
                  Ik denk, (denken is zeer persoonlijk.
                  Dat hier genoeg draadjes zijn over slechte ervaringen komt omdat men geen draadjes opstart over de goede ervaringen.
                  Men komt hier alleen met een verhaal als het echt fout is gegaan en dan geeft men de camera fabrikant de schuld wanneer hij de camera niet onder garantie wil repareren.

Je geeft zelf ook aan dat de camerafabrikant wel eens aanpassingen doet in de electronica. Nikon heeft enige tijd geleden een aantal aanpassingen gedaan.
                  Het derde contactpunt is namelijk nodig om de accuspanning accuraat door te geven, opgenomen beelden per acculading en de accustatus qua levensduur door te geven.

Er zijn fabrikanten die batterijen leveren zonder dit derde contact punt, de camera werkt dan wel maar niet zoals het hoort.

Als je een nieuwe camera koop en je gaat dan 30 euro bezuinigen op een originele batterij dan heb ik mijn vraagtekens.
                  mvg
                  Antoine

mvg
                  Antoine

Comment

De lading van een EN-EL3a Nikon-accu gaat ontzettend lang mee - moeiteloos 1000 clicks (als je VR-lenzen hebt en je VR ook gebruikt zal het wat minder zijn, via AF-ON kan je nog wat besparen ). Heb er nog nooit problemen mee gehad -erg betrouwbare batterijen.
                    Last edited by PMRS; 23 februari 2009, 12:32. Reden: typfout
                    zoeker met hart en ziel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                      Garantie verlies etc.
                      mvg
                      Antoine

Ik kan u alleen maar gelijk geven. Ik heb meerdere slechte ervaringen met niet-merkbatterijen. Zowel voor mijn fototoestellen als professioneel. We beheren zo'n 6000 radiotoestellen en we hebben enkel slechte ervaring met namaak batterijen.
                      Een originele batterij kost meer bij aankoop, maar op termijn win je het terug.

Honderden (duizenden????) euro's aan materiaal, en maar besparen op nepbatterijen en goedkope geheugenkaarten via allerlei circuits op het internet, soms kan ik niet meer volgen.

groetjes

Luc

Comment

Alsof een camerafabrikant zelf batterijen maakt
                        En waarom een peperdure wagen kopen die
                        op vuile mazout rijdt omdat die een paar centjes
                        minder kost dan benzine

Comment

Working...
                        X