Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omnibounce

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Omnibounce

Ik ga een flits aankopen en zou er direct een omnibounce bij kopen.
    Alleen weet ik niet of dit echt nuttig is, heb er wel al over gelezen en lijkt toch interessant te zijn.
    Wat zijn jullie ervaringen?

Re: Omnibounce

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Ik heb er vrij veel info over gevondenen het lijkt interessant met voordelen, maar is dit in de praktijk ook zo?
      Geeft dit een beter resultaat?

Zijn die dingen die je spotgoedkoop vind op ebay even goed of is de kwaliteit toch niet dezelfde.

Comment

Ik vind 19.95$ al spotgoedkoop.
        Ik heb er dus ene.
        En ik vind het de moeite niet waard: weinig verschil merkbaar in resultaat.
        Ten overvloede: moest het de moeite zijn, dan zouden de flitsfabrikanten zelf wel aktie ondernomen hebben...
        Bovendien vreet het batterijen omdat je flits véél harder moet werken.

Comment

Het enig doel van een omnibounce is een groter verstrooing bij indirect (bounce) flitsen.

Buiten of in grote ruimte waar je niet kunt bouncen van muren en plafond is het voordeel nihil en zelfs negatief (lichtverlies).
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Thx voor de link, wist niet dat, wanneer je omnibounce gebruitk, je je flitskop op 45° moest zetten.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ik vind 19.95$ al spotgoedkoop.
              Ik heb er dus ene.
              En ik vind het de moeite niet waard: weinig verschil merkbaar in resultaat.
              Ten overvloede: moest het de moeite zijn, dan zouden de flitsfabrikanten zelf wel aktie ondernomen hebben...
              Bovendien vreet het batterijen omdat je flits véél harder moet werken.
              Bij mijn SB800 zat ie er bij. Bij mijn 580exII niet...
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                Bij mijn SB800 zat ie er bij. Bij mijn 580exII niet...
                Ik bedoel dat men het ontwerp van de flitsen zou gewijzigd hebben.

Comment

omnibounce helpt niet veel, een lumiquest softbox of ultrasoft helpt veel meer, voor een gelijkaardig budget

Comment

Ik heb er een en gebruik hem op plaatsen waar een bouncecard wat moeilijker werkt, bvb als het slecht weer is of op drukke plaatsen. Het grote voordeel is dat het redelijk compact is. Als het licht echt goed moet zijn, dan bekom ik de beste resulaten met een bouncecard. Ik heb de ultimate bounce card van www.abetterbouncecard.com zelf gemaakt met 2 vellen crepla. Moet je zeker eens uitproberen

Comment

Op een event waar veel volk rondloopt is zo'n Sto-Fen een goed idee. Ik heb ook een Phong bloempot voor mijn 580EX II, maar dat is zo een onhandig ding, en volgens mij veel te zwaar om gezond te zijn voor de flits op de lange duur ... ik gebruik hem dus amper, werkt wel hoor, maar je ziet er niet uit met dat ding op de flits en deze dan nog eens omhoog gericht ...

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        maar je ziet er niet uit met dat ding op de flits en deze dan nog eens omhoog gericht ...
                        Het gaat er toch om hoe je foto er uit ziet.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb zelf trouwens zeer goede ervaringen met de Gary Fong Lightsphere. Behalve dat deze niet strak om mijn flits zit

Voorbeelden:

Het licht is veel zachter dan met een omnibounce. Het kost je alleen wel meer flitsvermogen.
                          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
                          X