Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monopod / tripod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke monopod / tripod

Ik zoek een makkelijk statief om buiten te schieten met een telelens (canon 300mm IS ev. met extender) en het beeld stabiel te houden om snellere sluitertijden te krijgen.

Ik had gedacht aan een monopod omdat het wel nog de bedoeling is om rond te lopen om andere hoeken te krijgen ed.

Maar heb ik wel nog genoeg voordeel om een monopod te gebruiken, want ik kan vrij stabiel uit de hand schieten (+ de IS van m'n lens)?

En als ik dan een monopod neem, maakt het dan veel uit welke? Ik zou gewoon het goedkoopste manfrotto model nemen (676B). Ik ben wel een 1m81, dus misschien neem ik toch iets hoger?

En wat met de tripods? Bv. een 055XPROB? Ik weet helemaal ook niks van koppen die er eventueel op moeten ...

Alvast bedankt!
    Last edited by sibet; 17 februari 2009, 16:30.

Re: Welke monopod / tripod

tripod: hier veel op't forum mat 055xprob (of de oudere versie) en 322rc2 als kop.
    monopod, is handig als je geen zin hebt om uw statief mee te nemen maar langere sluitertijden gaan toch ook nie zo goed. heb zelf een bilora1119 en ben daar teverden van.

gebruikers ervaringen van bd'ers

nuttig gebruikstetips:

tripod technique

monopod technique
    nikon stuff

Comment

Re: Welke monopod / tripod

Ik heb zo'n 322RC2 een keer geprobeerd, ik ben er niet door overtuigd.

Ik heb een 055CX3 met een 488RC2 kop in bestelling staan. Lekker licht statief, stijf, kan een hoop dragen maar je voelt het wel in je portemonnee. De kop is gewoon een simpel balhoofd, niet het beste van het beste, maar wel veel waar voor je geld. De releaseplate is ook niet overdreven groot dus prima geschikt voor een consumer cam.

055XPROB is ook prima, alleen wel zwaar en aluminium staat er niet bepaald om bekend de trillingen goed op te vangen. Maar goed, voor 't geld is het een prima statief.

Comment

Working...
      X