Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Slingshot ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alternatief voor Slingshot ?

Thx iedereen voor de reacties.
    Het stemt inderdaad tot nadenken als er zovelen de tas wegdoen.
    Ik ga de genoemde alternatieven eens 'live' in een winkel proberen te bekijken en dan pas beslissen.

Comment

Hier ook een tevreden gebruiker van de fastpack 200.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
        ik zou toch gaan voor de slingslot 300 hoor kost iets meer 119 € dacht ik, daar kan je nog een paar dingen extra in opbergen denk bv aan losse belichtingsmeter extra lens
        en in grote verschilt dat ni zo erg kwa draagcomfort
        Ik heb destijds de 300 gekozen net omwille van het extra draagcomfort tov de 200 en de 100.

Bij de 300 heb je een volledige brede heupriem (links en rechts een band.
        De kleinere modellen hebben slechts één riem die verbonden wordt met de schouderriem.

Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik die fastpack nemen denk ik, omwille van nog betere lastverdeling en feit dat je in dat achtervak wat paperassen en of tijdschriften kwijt kan, in mijn 300 slingshot past geen A4-tje

Wat de prijs betreft, de slingshot 300 heb je al vanaf 95 EUR nieuw, 119 EUR is een dure koop.

Comment

Koop een rugzak nooit te groot. Dat is de reden waarom ik een Phototrekker AW niet meer gebruik, ondanks het zeeeeeeer goede draagcomfort. Ik gebruik een Nova 5 klassieke tas en een miniphototrekker rugzak.
          Een rugzak heeft zijn voor en nadelen. Voordeel is het draagcomfort, zelfs voor een ruglijder. Nadeel is dat je een klassieke rugzak steeds op de grond (modder.....) moet plaatsen voor het minste dat je nodig hebt, alhoewel dit probleem deels opgelost is met die slinger.....dinges.
          Een klassieke draagtas, daar kan je makkelijker in, zonder dat je ze op de grond moet plaatsen. Nadeel is het draagcomfort en de rugproblemen, want je hangt steeds schuin.

Ik gebruik ze beiden. Als ik veel moet stappen en in verhouding weinig aan mijn materiaal moet kunnen, een rugzak, moet ik veel aan mijn materiaal kunnen tov stappen, dan is het de klassieke tas.

groetjes

Luc

Comment

Ik heb na veel getreuzel en na veel wikken en wegen (alle mogelijke forums uitgeplozen) gekozen voor de fastpack 350. Ik denk dat de fastpack 200 of 250 ook voldoende groot waren geweest voor mijn materiaal doch de stevige extra heupriem heeft me voor de 350 doen gaan. Na enkele weken gebruik ben ik er zeer tevreden over (geen rugpijn bij een stevige wandeltocht).

gr. eddy

Comment

Hier nog iemand met positieve ervaringen met een Kata 3n1. Ik heb de grootste, de 3n1-30 en hierin draag ik (in het fotospul compartiment) m'n 40D met grip met 24-105 erop, mn 100-400l, 12-24, 100mm macro, 50mm f1.4 en speedlight flash. En dan heb ik bovenin nog ruimte over voor boterhammen of extra flitsers o.i.d.

Enig nadeel, als je zoveel meesleept hou je het niet lang vol als je hem gebruikt als slingshot. Da's véél te zwaar. Maar daarvoor kun je dus perfect de tweede draagband gebruiken, of zelfs kruislings wat pas helemáál fijn draagt imho.

Check dit filmpje over de 3n1 maar eens.
              www.indetailfotografie.nl

Comment

zit ik me hier te moeien en blijkt dat er een naamsverwarring was
                De mijne is een Flipside.

G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door assussuss Bekijk bericht
                  Ik heb na veel getreuzel en na veel wikken en wegen (alle mogelijke forums uitgeplozen) gekozen voor de fastpack 350. Ik denk dat de fastpack 200 of 250 ook voldoende groot waren geweest voor mijn materiaal doch de stevige extra heupriem heeft me voor de 350 doen gaan. Na enkele weken gebruik ben ik er zeer tevreden over (geen rugpijn bij een stevige wandeltocht).

gr. eddy
                  Werkt het systeem van de rugzak naar voor 'slingeren' goed?
                  Dat lijkt me bij de slingshot veiliger omdat die niet kan afvallen van je schouders, of vergis ik me hier?

Comment

ik gebruik al lang de Slingshot AW 200 met grote tevredenheid.
                    indertijd kreeg ik daar vrij vlot een 400D met grip + sigma 70-200 2.8 (zonnekap wel omgekeerd) in, een 100mm macro, een 50 1.8 : dit in het grote opbergvak.
                    in de kleinere compartimenten past netjes een 580EX (in zijn opbergpouche), een oplader en CF-kaartjes en zo krijg je ook nog kwijt.

Ik heb ook een Computrakker AW rugzak gehad maar weggedaan wegens te groot en te weinig gebruikt.

ik vind de slingshot makkelijk dragen en hij schuift makkelijk naar voren om materiaal eruit te halen zonder dat die dan ook maar van je schouder afkan.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Working...
                    X