Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen Canon 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijen Canon 40D

Volgende maand vertrek ik voor 3 maanden naar Zuid-Afrika en ben dus van plan wat extra batterijen aan te schaffen voor de 40D.

Maar aangezien Canon batterijen nogal duur zijn vroeg ik me af of die 3rd party alternatieven wel goed genoeg zijn?
    In prijs scheelt het nogal een stuk.

Personen die raad of ervaring hebben?

Re: Batterijen Canon 40D

Ik gebruik al jaren compatibele accu's in de 20D en 40D, normaal zou je daar geen problemen mee mogen krijgen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ook in zuid afrika zou je toch batterijen moeten kunnen opladen dacht ik.
      Lenmar batterijen ( 22 euro) bij konijn zijn even goed als de originele.
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
        Ook in zuid afrika zou je toch batterijen moeten kunnen opladen dacht ik.
        Lenmar batterijen ( 22 euro) bij konijn zijn even goed als de originele.
        Kan daar inderdaad mijn batterijen opladen maar als ik op safari ben voor een paar dagen wil ik liever zeker zijn

Die Lenmar eens bekijken dan, scheelt toch een hoop met de originele qua prijs

Comment

Ik gebruik ook al jaren als reserve baterijen Lenmar, zowel voor mijn 40D als mijn 50D
          Prijs kwaliteit dik in orde
          Niet twijfelen dus.

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
          Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
            Die Lenmar eens bekijken dan, scheelt toch een hoop met de originele qua prijs
            Zoek eens wat op eBay, daar vind je ze nog goedkoper.
            My Flickr page!

Comment

Kun je die Lenmar of andere batterijen zomaar gebruiken in een 50D? Ik heb er een poosje
              terug het volgende over gelezen: "In enige series Canon toestellen -vooral in de laatste
              nieuwe series- zit een chip die controleert of u een orginele Canon akku gebruikt. Daarom
              werken de meeste vervangakku's niet in deze toestellen." ?

Comment

Ik heb 2 lenmar reserve baterijen . Ik gebruik die in mijn 40D en mijn 50D zonder probleem.

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
                Mvg,
                Rudy
                www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Kun je die Lenmar of andere batterijen zomaar gebruiken in een 50D? Ik heb er een poosje
                  terug het volgende over gelezen: "In enige series Canon toestellen -vooral in de laatste
                  nieuwe series- zit een chip die controleert of u een orginele Canon akku gebruikt. Daarom
                  werken de meeste vervangakku's niet in deze toestellen." ?
                  In de 50D kan je nog een niet-originele BP511 gebruiken, de 5D MKII heeft een nieuwe accu gekregen waarin wat meer elektronica zit, en het is mogelijk dat er daarvoor nog geen alternatief bestaat.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    In de 50D kan je nog een niet-originele BP511 gebruiken, de 5D MKII heeft een nieuwe accu gekregen waarin wat meer elektronica zit, en het is mogelijk dat er daarvoor nog geen alternatief bestaat.
                    O.K. dank u wel. Zal me dan zo'n alternatieve aanschaffen...

Comment

Working...
                    X