Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotodoeken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotodoeken

Hallo,

Ik ben nog maar net bezig met fotografie.
    Graag zou ik me een wit en/of zwart doek aanschaffen.
    Welk soort doek gebruik ik daar het beste voor (zonder dat het veel geld kost?).
    En weet iemand of je aan doeken kan geraken die oprollen. (zodat ik de ruimte ook nog voor andere doeleinden kan gebruiken).
    Kan je zo een 'rolsysteem' ook apart krijgen?
    Heeft hier iemand ervaring mee? Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Vriendelijke groeten,
    Joke

Re: fotodoeken

Kijk op www.studio73.be eens naar studio materiaal en dan achtergrondsystemen.
    Kan ook perfect bij andere leveranciers hoor.

Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

bij de fotowinkel om de hoek
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb me sinds kort ook een achtergrondstatief van falcon eyes aangeschaft.
        De achtergronddoeken vond ik beetje duur voor een lap stof en dan ben ik uiteindelijk uitgekomen op Stoffenverkoop in Kapellen. Daar heb ik gewoon zwart katoen gaan halen, 2.95m breed aan 5euro de lopende meter. 1/4 van de prijs van een merkdoek. Vorige week eerste keer geprobeerd en ziet er niet slecht uit. Voor de witte achtergrond ben ik momenteel nog aan het zien voor PVC/polyester op rol. Voordeel hiervan is dat het niet kreukt en gemakkelijk proper te houden is ten opzichte van een witte katoendoek.

Nu nog wachten op men studioflitsset en dan kunnen we beginnen proberen.
        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Hey,
          bedankt voor de tips.
          Ik wou idd al onmiddellijk een doek die doorloopt op de grond. (daar het toch moet oprollen, kan ik qua lengte dan direct het gevraagde nemen).
          Kan iemand daar concretere tips bij geven en waarop ik moet rekenen van prijs?

Groetjes Joke

Comment

Doeken in de winkel zijn meestal 2,7 a 3m breed en 7m lang. (+-125euro) Ik heb stuk stof van 2.95m breed en 6m lang 30euro betaald. Lus aan laten naaien waar je horizontale ligger achtergrondset doorschuift en je bent vertrokken.

Andere mogelijkheid zijn de papierrollen. Dit is een soort sterk papier op rol, in verschillende kleuren te verkrijgen, die je aan het statief hangt. Deze heb je in verschillende breedtes en meestal lengte van 11m, hier kan je indien stuk vuil of gekreukt is stuk afknippen en kun je met een mooi stuk opnieuw beginnen.

bvb: http://falconeyeshk.clanteam.com/Cat...d_backdrop.pdf

http://www.linkstar.eu/download/link...0equipment.pdf (zie pag. 23)

http://walimex.nuna.ch/index.php/cat...utvmjomsdqlrt5

Mvg
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

tip: als 2m breed en hoog genoeg is, kijk een bij ikea in de afdeling rolgordijnen

Vooral geschikt voor wit, voor 100% zwart heb je velours nodig.

Comment

Hey,

bedankt voor de snelle reactie!
                Voor 30 euro een doek lijkt me idd wel haalbaar.
                Bij mij zou het de bedoeling zijn om de bovenkant van de doeken aan het plafond te kunnen bevestigen, zodat ik ze kan oprollen en ik ze niet steeds moet verplaatsen. Statieven zijn bij mij geen optie omdat de ruimte snel moet kunnen omgebouwd worden.
                Zou zo'n oprolsysteem moeten vinden om omhoog te bevestigen.
                (systeem van diadoek die je kan oprollen)

Groetjes Joke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjako Bekijk bericht
                  Hey,
                  bedankt voor de tips.
                  Ik wou idd al onmiddellijk een doek die doorloopt op de grond. (daar het toch moet oprollen, kan ik qua lengte dan direct het gevraagde nemen).
                  Kan iemand daar concretere tips bij geven en waarop ik moet rekenen van prijs?

Groetjes Joke
                  Die doeken zijn doorgaans niet op rollen gemonteerd, maar eerder als een gordijn over een staaf.
                  Voor wit heeft lastolite (bij Servix) een rol vinyl van 2,75 x 6m (275+btw) die bruikbaar baar is op het standaard rol systeem voor papierrollen.
                  Niets belet je een doek op een rol te bevestigen en zodoende op te rollen, maar let op voor kreuken.

Comment

Bedankt voor de tip, maar das toch wel boven mijn budget.
                    Ben echt nog maar een beginneling!

Comment

Tja de systemen die je in de winkel haalt zijn inderdaad prijzig.
                      Je kan dus beter naar zo een stoffenmarkt gaan waar je de stof koopt aan de lopende meter.

Hans
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

katoen, fluweel of mouseline ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                          katoen, fluweel of mouseline ?
                          Wat neem je het beste?
                          Goede kwaliteit (zo min mogelijk kreuken)
                          en eventueel wasbaar.

Comment

De oprolsystemen zijn niet echt gemaakt om doek te kunnen oprollen (gewicht, dikte).
                            Als je toch een oprolsysteem wil dan ben je bijna verplicht om met rollen papier/vinyl te werken.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              De oprolsystemen zijn niet echt gemaakt om doek te kunnen oprollen (gewicht, dikte).
                              Als je toch een oprolsysteem wil dan ben je bijna verplicht om met rollen papier/vinyl te werken.
                              Naar witte vinyl (dus afwasbaar) die niet te dik is en tegen een redelijke prijs, ben ik ook al een tijdje aan het zoeken. Wat men aanbiedt in de fotografiezaken vind ik qua prijs er toch een beetje over.

JanMetDePet
                              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Working...
                              X