Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 F4 L / monopod ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 F4 L / monopod ?

da's een prachtig plaatje!
    'k vraag me wel af hoe dicht u wel niet bij de vogel moet hebben gezeten...de meesjes zaten amper 5 meter van mij vandaan en ik kan er geen foto mee vullen.
    misschien kies ik beter een grotere diersoort uit.
    Ondertussen heb ik wel begrepen dat die lens niet echt geschikt is voor vogelfotografie,tenzij je ze werkelijk dicht kan benaderen natuurlijk.
    Ik vraag me dan bij deze wel af of het nog noodzakelijk is dat ik mij een monopod zou aanschaffen ???
    Als ik een vast object wil vastleggen terwijl er minder licht is ,zal die waarschijnlijk nog van pas komen. Maar ,buiten,bij zonnig weer bvb, zal ik toch plaatjes uit de hand kunnen trekken op 200mm toch? Landschappen zullen allicht geen probleem vormen, portretfoto's misschien mogelijks wel ?
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

Comment

Re: Canon 70-200 F4 L / monopod ?

Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
      da's een prachtig plaatje!
      'k vraag me wel af hoe dicht u wel niet bij de vogel moet hebben gezeten...de meesjes zaten amper 5 meter van mij vandaan en ik kan er geen foto mee vullen.
      misschien kies ik beter een grotere diersoort uit.
      Ondertussen heb ik wel begrepen dat die lens niet echt geschikt is voor vogelfotografie,tenzij je ze werkelijk dicht kan benaderen natuurlijk.
      Ik vraag me dan bij deze wel af of het nog noodzakelijk is dat ik mij een monopod zou aanschaffen ???
      Als ik een vast object wil vastleggen terwijl er minder licht is ,zal die waarschijnlijk nog van pas komen. Maar ,buiten,bij zonnig weer bvb, zal ik toch plaatjes uit de hand kunnen trekken op 200mm toch? Landschappen zullen allicht geen probleem vormen, portretfoto's misschien mogelijks wel ?
      Dank je
      De foto in de link is ook met de hand genomen. Deze lens is wel de IS versie dus dat scheelt wel iets.
      Ik heb de 70-200 niet voor vogeltjes gekocht,maar meer voor mensen [portret,straat fotografie enz].
      eerlijkheidshalve moet ik ook vermelden,dat ik de vogel die in de link staat iets gecropt heb
      succes met de keuze.

gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Working...
      X