Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42 - eos adapter testen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• M42 - eos adapter testen

Hi all,

Ben in het bezit van een 20D, en kan aan een paar M42 lenzen geraken. Heb er al heel wat over gelezen, maar zou het eigenlijk eens willen proberen voor ik tot een (aan-/mis-)koop overga.
    Is er iemand uit de regio Gent - Lokeren die zo'n M42 - EOS adapter heeft, en eens een uurtje kan vrijmaken ?
    Je kan me ook altijd een PM sturen.
    Alvast bedankt.

mvg,
    Hiawatha.
    What if...

Re: M42 - eos adapter testen

ik heb er zo eentje liggen in sint niklaas maar kan deze wel eens meepakken naar Gent

je bent altijd welkom in Gent op mn kot (buiten de kantooruren)
    of in sint niklaas tijdens het weekend
    5DmkIII en wat glas

Comment

Bij deze een "dank-u-wel" aan Matthias dat ik zijn M42-eos adapter eens heb mogen testen.
      2 v/d 3 M42-lenzen blijken nog goed te werken. De 3e draait het diafragma niet meer dicht. Misschien eenvoudig op te lossen, dat zie ik dan nog wel. Maar nu ga ik toch ook eens op zoek naar een M42-EOS adapter, zodat ik er een 50mm F/1.7 en een 135mm F/2.8 bij heb
      Op de webshop van Roxsen op Ebay vind ik er echter verschillende, gaande van 4,64 euro over 6,56 euro (zonder AF confirmatie) naar 18,52 euro (met AF confirmatie). 'k Vrees echter dat AF confirmatie met die oude lenzen niet zal werken, dus 'k zal maar voor die van 6,56 euro gaan.
      En meteen misschien eens een remote shutter bijbestellen. Kost blijkbaar ook maar tussen de 5 en 8 euro.
      Anyway, thanks, en we weten weer wat gedaan
      Groetjes,
      Hiawatha.
      What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
        Bij deze een "dank-u-wel" aan Matthias dat ik zijn M42-eos adapter eens heb mogen testen.
        2 v/d 3 M42-lenzen blijken nog goed te werken. De 3e draait het diafragma niet meer dicht. Misschien eenvoudig op te lossen, dat zie ik dan nog wel. Maar nu ga ik toch ook eens op zoek naar een M42-EOS adapter, zodat ik er een 50mm F/1.7 en een 135mm F/2.8 bij heb
        Op de webshop van Roxsen op Ebay vind ik er echter verschillende, gaande van 4,64 euro over 6,56 euro (zonder AF confirmatie) naar 18,52 euro (met AF confirmatie). 'k Vrees echter dat AF confirmatie met die oude lenzen niet zal werken, dus 'k zal maar voor die van 6,56 euro gaan.
        En meteen misschien eens een remote shutter bijbestellen. Kost blijkbaar ook maar tussen de 5 en 8 euro.
        Anyway, thanks, en we weten weer wat gedaan
        Groetjes,
        Hiawatha.
        Al dikwijls gezegd, als je die m42 van Roxsen koopt, wil je de soort (zilver) waar duidelijk "JAPAN" op staat geschreven. Is de duurste niet AF-confirm.

Dpaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

yep, bedankt voor de tip!
          What if...

Comment

Working...
          X