Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tas voor Nikon D90!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tas voor Nikon D90!

Hoi iedereen;

Heb zopas een paar dagen een Nikon D90 gekocht en ben er zeer tevreden over.

Nu is mijn vraag. Ik zoek een goede opbergtas voor mijn D90+18-200mm Nikkorlens...één die zeker waterdicht is...en waar de camera in kan terwijl de lens erop zit. Plus eventueel dat er nog een lens bijkan.

Budget is rond de 80 euro. Heeft er iemand soms een goede tip? Alvast bedankt.

Mvg Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Re: Tas voor Nikon D90!

Tas Lowepro
    Iets kleiner dan de Nova 4 biedt de Nova 3 plaats aan 1 SLR met aangekoppelde lens plus 4 extra lenzen en heeft dan toch nog ruimte voor alle accessoires die u nodig hebt. Hij beschikt over alle speciale kenmerken van de Nova 4 en 5... de T Support en de Horizontaal/Verticaal Divider, NoDrop voorvak en elatische zijvakken. Heeft net als de andere uit de Nova serie een All Weather hoes voor een nog betere bescherming tegen regen, zand en stof.

Capaciteit:
    SLR, 3-4 objectieven, flitser en accessoires.

Binnenmaat:
    23 x 15 x 19 cm

Materiaal:
    Waterafstotend 600D TXP en 600D TXP Ripstop
    prijs 69€

Comment

Ik gebruik de LowePro Nova 4 AW voor mijn D80/D90.
      Ik weet niet of dit model nog bestaat maar ben er tevreden over.
      (is een schoudertas)
      BD0723BE

Comment

Vandaag een tas gekocht voor mijn D700.
        Weliswaar is een D700 een formaat groter dan de D90 maar een vereiste was dat de D700 dan bij voorkeur met de Nikkor 70-300 mm gemonteerd in de tas zou verblijven.
        Ik weet namelijk dat ik deze zoom in zeer vele gevallen zou gebruiken.
        Bij Foto Grobet dus wat tassen van Lowepro getest en uiteindelijk voor het iets groter formaat gegaan,ook met het idee in het achterhoofd dat ik uiteindelijk nog een 28-75mm en bv.een prime 50mm en nog wat spul kwijt moet.
        Gekozen model:Lowepro Stealth Reporter D300AW. Prijs :87 euro.
        Om het model eens goed te bekijken verwijs ik naar de video op de website van Lowepro.
        Interessant is dat de tas zijn eigen regenjasje heeft en bovenaan een rits om de camera vlug te kunnen boven halen.
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Ik heb ook een d90 welliswaar met 16-85 lens en 70-210, zonnekap, extra batterij, quickrelease plaatje, poetsgerei, een klein beanbag, en dit alles in een kata digital case (Ik denk de 443, als je wil kan ik dit nog wel bevestigen...)

Mvg
          Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
          Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk
          Groetjes

Comment

Ik zie dat je van Beveren-waas bent dus Hasselt zal wel een stukje zijn.
            Ik heb enkele dagen geleden een mooi Giottos schoudertas gekocht voor 45 euro (!).
            Hij is echt mega groot, ik krijg er ongeveer al mijn materiaal in zonder problememen.
            1 body, 80-200 2.8, 24mm, 50mm, 18-70, tokina 12-24, sb-600, sb-80dx en een lichtmeter !
            Dit zit allemaal in het grote (centrum) vak en dan heb je nog 2 grote zijvakken waar zeker 2 flitsen in gaan (zijn wel niet zo dik bekleed, dus minder bescherming). Ik steek hier mijn triggers en paraplu-houders.
            Dan heb je nog 2 grote straps voor een statief in te hangen (ik hing er 2 studio statieven en 2 paraplu's in).

En dan had ik NOG heel wat plaats over. De tas is zo goedkoop omdat Bartok hem in grote hoeveelheid aangekocht had maar hem niet verkocht kreeg, de prijs komt van 110 euro (een vergelijkbare Lowepro van ongeveer dezelfde kwaliteit maar wel met laptopvak kost 179 euro) !

Comment

citaat uit m'n publicatie vakantie tips (met camera)

Wat is van belang bij aanschaf van een tas. Dat kan voor iedereen anders zijn. Een lijstje van zaken om op te letten:

Alles moet er in passen.
              Er moet ook ruimte zijn voor een regenjas, flesje drinken, boek, computer, etc.
              Je moet er op kunnen staan, want dan kun je bij manifestaties over anderen heen fotograferen.
              Is de tas anti statisch?
              De tas moet regendicht, of waterdicht zijn.
              De tas moet niet opvallend zijn. Een camera merk is uit den boze. Mag er niet uitzien als cameratas.
              Is de tas veilig zijn bij een wandeling, met meer riemen zit de tas vast aan je lijf. Heb je je handen vrij.
              Heeft de tas een draadstalen net tegen diefstal van buitenaf, of een andere beveiliging.
              Heeft de tas een aparte regenhoes?
              Kunnen de vakken in de tas versteld worden?
              Mag de tas mee het vliegtuig in? Elke maatschappij heeft een andere norm.
              Wil je een schoudertas of een rugzak?
              De tas moet betaalbaar zijn.

Merken:

Waterdicht:
              B&W outdoor cases http://www.b-w-international.com
              Peli: http://www.peli.com/?q=nl
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Hoi,

Ik heb ook sinds kort ook een D90 met kitlens, heb de crumpler bo 400 gekocht echt een leuk en compact tasje voor op vakantie aanrader dus! Voor de D90+18-200mm kan je het beste kiezen voor de crumpler bo 500
                Last edited by FotoGenie; 12 februari 2009, 09:08.

Comment

Ikzelf heb ook de D90 met 18-200 lens en ik heb er de Lowepro Rezo 170 AW bij gekocht, alles kan netjes opgeborgen worden, en nog ruimte over voor vanalles, er zit ook een regenhoes bij onderaan de tas, praktische tas dus, kostprijs € 65. gekocht bij Art & Craft te Mariakerke (Gent).

Comment

Working...
                  X