Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Onlangs kwan ik volgende aanbieding tegen :
MANFROTTO 055XDB en 808RC4 aan 199 euro, voor de twee.
Iemand ervaring met die combinatie ?
Een aanrader ?????????
Ben ook op zoek naar eentje, heb nu nog een simpel Hama statief en is soms/altijd moeilijk werken
Als ik de configurator deed was dit statief ook OK voor mij.
Alvast bedankt.
Ben ook op zoek naar eentje, heb nu nog een simpel Hama statief en is soms/altijd moeilijk werken
Als ik de configurator deed was dit statief ook OK voor mij.
Alvast bedankt.
dit is inderdaad deze, ik heb er eentje gekocht van een BD-er met te weinig tijd! Van 1 ding heb ik nu nog spijt: dat ik hem niet eerder had.... voor de rest niets dan lof!
Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....
dit is inderdaad deze, ik heb er eentje gekocht van een BD-er met te weinig tijd! Van 1 ding heb ik nu nog spijt: dat ik hem niet eerder had.... voor de rest niets dan lof!
Thx voor de feedback, doe je hiermee ook macro en indien ja gaat dit goed?
neen , geen macro voor mij, maar de minimum hoogte van de 055X Pro is 10 cm, je kan de middenzuil horizontaal zetten, en met de 322 Rc2 kan je alle kanten mee uit!
Goede raad: neem je fototoestel mee naar je fotoboer en test de combinatie daar eens, ik vermoed dat je overtuigd zult zijn. De specificaties van de beiden vind je hier en hier of google nog eens....
Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....
Ik hoor enkel maar lof over de 055 X pro met een 322 RC2 balhead.... komt je wel iets duurder uit.. rond de 250 euro
Inderdaad, veel lof voor bovenstaande combinatie. Sinds een 2tal maand in mijn bezit en in die tijd toch al goed kunnen ondervinden dat we hier echt over een zeer degelijk statief spreken.
Veel kans dat carbon nog beter is gezien het gewicht veel voordeliger gaat uitvallen, maar van de prijs sla je dan weer achterover.
Gezien laagste stand 10 cm bij dit statief, ook volgens mij uitermate geschikt voor macro. Dit heb ik nog niet in de praktijk kunnen ondervinden, maar ook dat was bij mij een reden waarom ik voor dit statief koos.
Ik betaalde € 269 voor statief + head bij Foto Rubens, op dat ogenblik de goedkoopste.
Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken
neen , geen macro voor mij, maar de minimum hoogte van de 055X Pro is 10 cm, je kan de middenzuil horizontaal zetten, en met de 322 Rc2 kan je alle kanten mee uit!
Goede raad: neem je fototoestel mee naar je fotoboer en test de combinatie daar eens, ik vermoed dat je overtuigd zult zijn. De specificaties van de beiden vind je hier en hier of google nog eens....
Thx voor de feedback en links Richke, ik ga hem zo bestellen zal wel goedkomen, geen zin om naar Konijn te rijden
Inderdaad, veel lof voor bovenstaande combinatie. Sinds een 2tal maand in mijn bezit en in die tijd toch al goed kunnen ondervinden dat we hier echt over een zeer degelijk statief spreken.
Veel kans dat carbon nog beter is gezien het gewicht veel voordeliger gaat uitvallen, maar van de prijs sla je dan weer achterover.
Gezien laagste stand 10 cm bij dit statief, ook volgens mij uitermate geschikt voor macro. Dit heb ik nog niet in de praktijk kunnen ondervinden, maar ook dat was bij mij een reden waarom ik voor dit statief koos.
Ik betaalde € 269 voor statief + head bij Foto Rubens, op dat ogenblik de goedkoopste.
Thx voor de feedback SeaEagle ga hem bestellen en inderdaad dit is ongeveer de prijs voor deze combi.
Groetjes
eric
Ik gebruik dezelfde combinatie. Ben er erg blij mee. Jammer genoeg wel een defect aan het mechaniek waarmee de middenkolom wordt vastgezet. Dat wordt nu binnen garantie gerepareerd. En nu merk ik hoezeer ik aan dit statief was gehecht: een paar weken zonder is echt een opgave! Geen table-top werk meer, geen avond/nacht fotografie... Al met al: goede ervaring, prima koop. Zeker als je er € 199 voor betaalt. Dat is toch een paar tientjes minder dan ik betaalde in augustus 2008.
Comment