Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop netbook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop netbook

Ja maar in België zijn die imho ook met azerty te verkrijgen.

Trouwens: wie niet met 10 vingers typt heeft eigenlijk voordeel met een qwerty: makkelijk om cijfers in te tikken.

Hier nog een review die vertelt dat ASUS niet overdreven heeft inzake de specs voor de autonomie. ( 6 uur en met alles vierkant open toch nog 4 uur )

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik heb eind vorig jaar ook en ASUS eee-pc 1000h gekocht en heel tevreden van Autonomie idd 4uur met alles open, anders ruim 5uur dus das zeker een pluspunt ten opzichte van de andere en ook mijn voornaamste reden van aanschaf.
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Ik ben een doorgewinterde PC gebruiker en heb bijna alle maten van notebooks gehad . . . ook verschillende netbooks uitgeprobeerd . . . . als je er het budget voor hebt, kijk dan eens naar de Macbook 13", ik heb er Vista opgezet en het is een droom om mee te werken . . . snel, zonder vastlopen en zeker voldoende performantie om fotografieprogramma's op te draaien. Ik heb er wel 4 GB werkgeheugen in laten steken.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik ben een doorgewinterde PC gebruiker en heb bijna alle maten van notebooks gehad . . . ook verschillende netbooks uitgeprobeerd . . . . als je er het budget voor hebt, kijk dan eens naar de Macbook 13", ik heb er Vista opgezet en het is een droom om mee te werken . . . snel, zonder vastlopen en zeker voldoende performantie om fotografieprogramma's op te draaien. Ik heb er wel 4 GB werkgeheugen in laten steken.
          Ah, werk je nu met een Mac, Francis ?
          Wow, ik kan je ( inzake gadgets ) niet meer volgen ?
          En kwanta kosta zo ne Mac ?

Werk jij er uitsluitend met Vista mee of is het een dual-boot systeem ? Of hoe werkt dat op Mac ?
          En ik heb hier allemaal Windows Pc's ? Kan ik met een Mac inloggen op mijn WLAN ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ah, werk je nu met een Mac, Francis ?
            Wow, ik kan je ( inzake gadgets ) niet meer volgen ?
            En kwanta kosta zo ne Mac ?

Werk jij er uitsluitend met Vista mee of is het een dual-boot systeem ? Of hoe werkt dat op Mac ?
            En ik heb hier allemaal Windows Pc's ? Kan ik met een Mac inloggen op mijn WLAN ?
            Sorry voor de late reactie, ik kom net thuis van een RVB vergadering, 19.30h begonnen tot 00.30h en dan nog een dik uur naar huis rijden ) ....neen, ik werk niet echt met de Macbook, ik neem deze alleen mee op de RVB vergaderingen en ook voor de RVB MSN meetingen online, en dankzij het dubbele bootsysteem kan ik zowel MacOS of Vista opstarten. Inloggen met de Mac op je WLAN is geen enkel probleem, alles gaat automatisch . . . piece of cake . . .
            Deze Macbook heb ik ongeveer 1300€ betaald en Vista draait er beter op dan op mijn laptop.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Hoe je werkt er niet mee ?
              Bedoel je dat je het Mac OS niet gebruikt ?
              Maar dat je je Mac gebruikt als een Windows PC ?

Je gaat toch zo geen knap ding kopen alleen voor de RVB vergaderingen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Hoe je werkt er niet mee ?
                Bedoel je dat je het Mac OS niet gebruikt ?
                Maar dat je je Mac gebruikt als een Windows PC ?

Je gaat toch zo geen knap ding kopen alleen voor de RVB vergaderingen ?
                Ik werk er inderdaad amper mee omdat ik thuis steeds mijn HP 20" laptop gebruik, maar deze had vorige maand een kapot moederbord ( onder garantie vervangen ) en daardoor zat ik zeker 3 weken zonder PC...... kan je je dat voorstellen???

Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest om de alomgeprezen en zo gemakkelijk in gebruik, Mac toestellen eens aan te kopen. En dit was dus HET geschikte moment, groot was mijn teleurstelling dat ik er na 3 weken nog steeds niet vlot kon mee werken, ik kan de workflow en de gedachtengang erachter niet gewoon worden. Wat voor vele enthousiaste Mac gebruikers wel opgaat, gaat voor mij dus niet op . . . tja, niks aan te doen. Wat ik je wel kan verzekeren, zo'n Mac marcheert altijd, foutmeldingen ken ik niet, installeren en deïnstalleren gaat 100 keer sneller dan op Vista. Design is prachig, scherm is perfect. Maar ik krijg er de "wubbe" ( zo zeggen ze dat bij ons als iets op je zenuwen werkt ) van als ik er moet op werken. Mac en ik . . . 't is een no no.
                Daarom maar het beste van 2 werelden gekozen, een Vista op mijn Mac en een dual boot systeem . . . zo kan ik af en toe nog eens Mac-en en kan ik toch ook mijn favoriete Vista blijven gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  en daardoor zat ik zeker 3 weken zonder PC...... kan je je dat voorstellen???

.

Yek....ik huiver daarvan....
                  3 weken ???? En niks moeten "pakken" om af te kicken ???

Welja, ik ben ook nieuwsgierig naar die Mac toestanden, maar als je al zo lang met Windows werkt, ben ik bang dat het nog moeilijk is om je die "gedachtengang" van die Macs eigen te maken.
                  Daarom zou ik misschien wel eens willen proberen met een 2de hands Macje.....

Comment

Zijn de 10' modelletjes van Dell aan te raden?

Ik heb een beetje schrik voor de grafische prestaties.
                    Ik heb een jaar geleden een goedkope 17' Acer gekocht, en dat is een drama. Het is op dat ding niet mogelijk om een film te draaien zonder haperingen, waarschijnlijk onwille van een te trage grafische kaart (geïntegreerd in het moederbord).
                    Ik begrijp dat de meeste van die Netbooks dat ook hebben.
                    Hoe zijn jullie ervaringen?

Trouwens, is er een goede manier om een beveiligde DVD op een stick te zetten zodat het te bekijken valt op die Netbook?

Comment

Geen ervaring met Dell, maar dit weekend de samsung NC10 dan toch gekocht, mét AZERTY toetsenbord, bij TONES in Heist op den berg. Die netbookjes gaan daar blijkbaar als warme broodjes over de toonbank.

Tot dusver mijn ervaringen, al kan ik er nog niet al te veel over zeggen om dat ik voornamelijk met installeren ben bezig geweest:

- zeer goede accuprestaties, intensief gebruik (installeren aplicaties, verschillende malen heropstarten etc) leverde me de eerste keer toch al een levensduur van 5 a 6u. zonder te moeten inboeten qua schermhelderheid.

- erg aangenaam toetsenbord! waar andere netbooks toch vaak tekortschieten... het is zeker handig dat alle toetsen op dezelfde plaats staan en in dezelfde verhouding, zodat je bijvoorbeeld niet altijd op een foute toets duwt wanneer je een hoofdletter wil of op enter wil duwen.

- ook erg mooie vormgeving, , mooie matte finish, ziet er helemaal niet "te plastic" uit zoals bij vele EEE pc's naar mijn mening wel het geval is, misschien een detail maar toch mooi meegnomen.

Neem eens een kijkje op tones.be, zij zijn tot hiertoe de enige die ik weet die voor die prijs de nc10 in Belgie leveren!
                      Mvg, Fre

Comment

Working...
                      X