Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagriem voor Canon Powershot G9

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draagriem voor Canon Powershot G9

Mijn (verder geweldige) hond heeft vannacht mijn fotocamera te pakken gehad en de draagriem kapot gekauwd. Gelukkig met de camera niets aan de hand pfffff....

Nu heb ik al gegoogled om te kijken waar een nieuwe draagriem te bestellen maar ik kan zo snel niets vinden. Bij Konijnenberg bijv. hebben ze maar 1 soort voor de canon en die is te groot.

Hier zit vast wel iemand die beter de weg(en) weet? Hoop ik?

Re: Draagriem voor Canon Powershot G9

Voor de G9 kan je elke draagriem gebruiken, maar als die voor een DSLR gemaakt is, dan kan die inderdaad wat te groot uitvallen voor zo'n kleine camera.

De riemen van bijvoorbeeld "Optech" zijn meestal zelfs nog wat breder dan de originele DSLR-draagriem.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Draagriem voor Canon Powershot G9

Heb ook een G9, maar gebruik de draagriem nooit. Ofwel zit de G9 in een jas- of broekzak, ofwel heb ik hem in de hand. Heb wel een koordje aan de G9 gemaakt dat met een lus rond de hand kan: zo'n draagriempje van een USB memorystick. Na maanden gebruik nog geen enkel teken van slijtage.
      Nadelen van de klassieke draagriem:
      - het LCD venster op de achterkant schuurt constant over je hemd; let zeker op met knopen en ritsluitingen
      - als je je bukt, zwiept de camera naar voor om ergens tegen te stoten
      - makkelijker te stelen
      - je ziet er uit als de spreekwoordelijke toerist

Comment

Working...
      X