Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
MB200 is voor de d200.
Voor de d300 en d700 is het MB-D1O
Jo.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
En niet vergeten dat de MB D10 velen malen beter is als de MB D200, met de MB D10 en D300 voelt het aan als één stuk en dat heb ik met de D200 combinatie nooit gehad. Ook het 2de pientere pookje is ideaal.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
En niet vergeten dat de MB D10 velen malen beter is als de MB D200, met de MB D10 en D300 voelt het aan als één stuk en dat heb ik met de D200 combinatie nooit gehad. Ook het 2de pientere pookje is ideaal.
en zeker niet te onderschatten is dat je geen werk hebt om hem erop te zetten, bij de MBD200 moest je het dekseltje van de batterij (op de D200) eraf doen vooraleer de batterijpack erop te zetten.
Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW
Maar als je met en-el3 batterijen wil werken, moet je de grip er wel afhalen om aan de 2e batterij te kunnen, integenstelling tot de mb200 waar beide batterijen achter één klepje zitten..
en zeker niet te onderschatten is dat je geen werk hebt om hem erop te zetten, bij de MBD200 moest je het dekseltje van de batterij (op de D200) eraf doen vooraleer de batterijpack erop te zetten.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. Nikon stuff
Ik heb onlangs de MB-D10 gebrukt en ik vind dat de onspanknop op de MB-D10 nogal gevoelig is en te vlug afgaat. De ontspanknop werkt een beetje TE licht. Is dit misschien een fout aan het toestel waar ik toen mee gewerkt heb of hebben anderen op dit forum dezelfde ondervinding. Ik zou me de MB-D10 ook willen aanschaffen.....
Zelfde ondervinding hier. Heb ondertussen al met 3 of 4 verschillende grips geprobeerd, en allemaal hebben ze hetzeflde. Het is volgens mij niet zozeer de ontspanknop die te licht is, maar wel de afstand tussen eerste en tweede contactpunt onder de knop.
Naarmate je het toestel meer gebruikt raak je er wel aan gewend, maar je neemt af en toe wel eens een foto terwijl je alleen wou scherpstellen en herkadreren...
Ik heb onlangs de MB-D10 gebrukt en ik vind dat de onspanknop op de MB-D10 nogal gevoelig is en te vlug afgaat. De ontspanknop werkt een beetje TE licht. Is dit misschien een fout aan het toestel waar ik toen mee gewerkt heb of hebben anderen op dit forum dezelfde ondervinding. Ik zou me de MB-D10 ook willen aanschaffen.....
Comment