Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk statief???

Hi,

Een vrij specifieke vraag, waarbij ik hoop dat iemand de oplossing heeft!

Ik maak graag een ommetje om wat natuurfoto's te schieten. Om wat stabieler beeld bij bijvoorbeeld HDR foto's te krijgen, ben ik op zoek naar een statief.

MAAR.... ik zit in een rolstoel. Een gewoon statief meesleuren wordt een beetje lastig, al dan niet zeer vermoeiend voor mij. Ik ben dus op zoek naar een oplossing. Een kleine driepoot gaat denk ik net niet werken. Ik moet dan twee poten naast mij zetten en de derde voor mij.

Ideaal lijkt mij de Gorillapod. Deze kan ik dan ergens omheen buigen (zoals een armleuning. Helaas zijn deze niet zo groot dat ik dan door de zoeker kan kijken. Dit maakt foto's nemen natuurlijk vrij lastig. Het moet wel een opliossing zijn waarbij ik de camera ook weer naar beneden kan doen. Wel zo veilig in het verkeer.

Is er een systeem op de markt zoals de Gorillapod, maar dan met 1 lange arm?? Dat zou namelijk ideaal zijn!

Alvast bedankt.
    http://alifeinmusic.wordpress.com/

Re: Welk statief???

Hallo Deadstar,

Ik heb zelf een Manfrotto 055XPROB, maar gezien de omvang en het gewicht zal deze niet van toepassing zijn. Misschien hebben ze wel accesoires waar je iets mee bent.

Je kan anders ook HIER een kijkje nemen, een soortgelijk topic waar je hopelijk een antwoord vind. Ik heb zelf niet de tijd gehad om alles door te nemen.

Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Sorry, dat topic had ik nog niet gezien. Vast een verkeerde zoek opdracht!

Bedankt!
      http://alifeinmusic.wordpress.com/

Comment

No problem.
        Als ik nog iets vind laat ik het horen.
        Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Working...
        X