Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera plate voor Q3 statiefkop ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke camera plate voor Q3 statiefkop ?

Heeft er iemand een idee welke camera plate ik het beste kan kopen voor mijn Nikon D90 en Markins Q3 statiefkop?

Eerste statief dus ook geen ervaring hiermee. Ik heb gemerkt dat er universele bestaan en cameragebonden. Enig idee of er een groot verschil is tussen beide?

Re: welke camera plate voor Q3 statiefkop ?

Goeiedag,

Je kocht een goed Ball head, dus dan heb je de juiste cameraplate nodig.
    Nooit verkeerd bezuinigen; plates zijn echt ontworpen voor elke body met het meeste stabiliteit.
    Hier een linkje:

Doen, echt waar!
    mvg,

Roland

Comment

Bedankt Roland,

Bij fotokonijnenberg hebben ze mij verteld dat de Kirk PZ-113 (speciaal D90) of Wimberley P-5 (universeel) ook zouden werken. Beide zouden Arca Swiss style zijn en dezelfde afmetingen hebben.

Aangezien ik al bij konijnenberg heb gekocht (gitzo traveler) en tevreden was over de service, koop ik liefst ook mijn cameraplaatje daar.

Comment

De universele zijn gewoon plat.
        De cameragebonden zijn speciaal gevormd en sluiten het beste aan aan de bodem van de camera.

Platte plates kunnen al eens roteren als je ze niet vast genoeg draaid, voorgevormde plates verhinderen door hus vorm deze rotatie.

Dus tenzij je dezelfde plate voor meerdere camera modellen wenst te gebruiken koop je best een cameragebonden plate, in uw geval dus de Kirk PZ-113
        Of als je ook veel vertikaal (portretstand) werkt de Kirk BL-D90 (zonder grip op de D90)
        Kirk BL- D90 G (D90 met grip).
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
        X