Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flash traag bij continu fotografen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flash traag bij continu fotografen

hallo;
    kan er iemand mij een oplossing geven voor het volgende probleem.
    ik gebruik eem nikon d200 en nikon flash sb-600.
    bij continu fotograferen kan de flash niet volgen wat kan ik daar aan verhelpen, dat het wel gaat.
    ik hoop op een oplossing en dank U al bij voorbaat.

Re: flash traag bij continu fotografen

Je kan niet sneller fotograferen dan dat de flits kan herladen. Hoe lang dat duurt hangt af van de flitskracht en van het soort batterijen dat je gebruikt.
    Als je op volle kracht flitst duurt het met NiMH-batterijen van 2000 mAh bv 2,5 seconden vooraleer je opnieuw kan flitsen. Met alkaline batterijen duurt het 4,5 seconden. Je vindt al die cijfers op p. 88 van je manual.

Comment

Zet er NiMn cellen in van een zo hoog mogelijk capaciteit, die liefst vers opgeladen zijn.
      Als je niet te ver van je onderwerp verwijderd bent zal je flits maar een fractie van zijn capaciteit moeten gebruiken en kan ze behoorlijk snel recyclen.
      Nu is van de SBxxx's de SB600 de traagste. De SB800 is met zijn 5de batterij een stuk sneller en de SB900 nog een heel stuk sneller.(Met 4 batterijen)
      Ik heb eens aan een tafel(slecht 1 tot 1,5m afstand) een 10 tal foto's genomen tegen 9fps en de SB900 volgde dat toen perfect maar dat moet je niet proberen als je 10m ver moet geraken.
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

met dergelijk extern batterij pack kan je dubbel zo snel en langer flitsen... Let wel! je kan als je niet op let ook je flits verbranden. Als je Continu wilt flitsen, schaf dan een studio flits aan, die zijn daar voor gemaakt...

werkt bij mij (SB800) van 6 seconden naar 3 seconden... bij full power.... gaat natuurlijk nog veel sneller bij 1/2power of minder... bij pakweg 1/8 power kan je continu schieten
        Last edited by d_oracle; 19 januari 2009, 18:25.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

iso omhoog kan ook al helpen om een snellere/langere burst te maken.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik wil iedereen bedanken voor de reactie's op mijn oproep.

Comment

Working...
            X