Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printen op event

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Printen op event

Hoi,

De redactie van WOEF heeft me gevraagd om hun abonee's te fotograferen op een event.
    Op zich geen probleem, ik heb voorig jaar al enkele events gedaan.

Probleem is dat we graag een foto wille schenken aan de abonnee's.
    Ik kan dat via mijn webshop doen, maar da's duur (minpuntje van de OYPO service).

Andere mogelijkheid is om een sub-dye printer te plaatsen en de camera (eventueel met pc) in een tethered opstelling met de printer te verbinden.

Iemand ervaring?
    Welke printers zijn aan te raden (snel en goede kwaliteit)

Thanks!
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Re: Printen op event

Kurt,

in Photo Pro Magazine, UK ( http://www.photopromagazine.com/ ) van januari 2009 staat een gans dossier over event-fotografie. Best interessant.
    Ik heb dat boekje hier liggen, maar ik vermoed wel dat je het in de betere krantenwinkel nog kan vinden. Ik vond mijn exemplaar in Gent, Voldersstraat (stukje tussen Veldstraat en Sint-Niklaasstraat). Desnoods stuur je me maar een mailtje om het eens in te kijken, of bel nekeer, GSM staat op mijne site.

Een paar dingen die ik eruit gehaald heb:
    - zorg dat je minimaal met 2 personen bent: 1 fotograaf + 1 printer-operator anders verlies je tijd: ook al komt er niet zoveel volk langs, je hebt als fotograaf dan tenminste wel de tijd om met de abonnees (jouw potentiële klanten!) een babbel te doen terwijl de foto's geprint worden.
    - koppeling naar de printer doe je best via een aantal geheugenkaartjes, niet via PC.
    - fotografeer in JPG in de hoogste kwaliteit die nodig is om een 10x15 snel uit de printer te spuwen. Beste optie is RAW+JPEG, voor het geval er later iemand een grote print wil kopen. Kleurbalans zal wel geen probleem zijn aangezien je je eigen belichting meebrengt ;-)
    - Qua printer etc moet je voor redundantie zorgen. Je slaat een mal figuur als je enige aanwezige printer er de geest aan geeft.

De printert(jes!) die in PPM aangeraden worden, zijn wel voor hoge output en de prijs is naargelang. Je moet ze ook aan een PC hangen. (Fuji ASK bijvoorbeeld: http://business.fujifilm.co.uk/photo...photo-printers ).

Mits wat testen kan je er wel geraken met een prosumer modelletje waar je direct een geheugenkaart kan instoppen en waarvan de printsnelheid voldoende hoog ligt. Vergeet echter niet dat de kostprijs van een printje uit deze machientjes eigenlijk te hoog is!

Groetjes,
    Geert
    Last edited by geertvandenbroeck; 16 januari 2009, 23:52.
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Hey Geert,

Thanks voor de tips
      Ik ken het magazine en een winkel in de buurt van kantoor waar ze het hebben.
      Enkele maanden geleden stont er ook iets in. Dat bracht me bij de site Sistem Insight.

Ik overweeg nu om een Mitsubishi CP-8000DW 2de hands te kopen. Voor een bedrag iets meer dan een hi-ti heb in een monster dat 18seconde per print doet t.o.v 45 sec.

Grts
      Kurt
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
        Ik overweeg nu om een Mitsubishi CP-8000DW 2de hands te kopen. Voor een bedrag iets meer dan een hi-ti heb in een monster dat 18seconde per print doet t.o.v 45 sec.
        Niet slecht, maar denk aan de supplies: dit model is discontinued!

G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Working...
        X