Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EF 500 DG ST met Nikon D80 probleem??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma EF 500 DG ST met Nikon D80 probleem??

Ik heb een tweedehands flitser aangeschaft
    namelijk Sigma EF-500 DG ST (€ 85)

De flitser ziet er als nieuw uit maar....

Het automatisch programma TTL lijkt niet te werken met mijn Nikon D80
    op het display van de Nikon knippert wel het kader om de flitser
    (volgens handleiding, Optionele Speedlight flitser onder steunt niet i-DDL ingesteld op DDL-stand)

Is het werkelijk zo dat ik alleen de Mh en Ml kan gebruiken en niet de TTL stand...

Als dit zo is hoe moet ik er dan mee omgaan?

Groeten harm
    Nikon D80 Sigma 24-70 mm F 2.8 DG Macro Sigma 70-200 F2.8 APO EX DG Macro Sigma EF-500 DG ST

Re: Sigma EF 500 DG ST met Nikon D80 probleem??

de flitser heeft gewoon gewerkt op de TTL stand met de volgende toestellen
    een D70, op een D300 en op een Fuji S3.

Is de D80 zoveel anders?
    Nikon D80 Sigma 24-70 mm F 2.8 DG Macro Sigma 70-200 F2.8 APO EX DG Macro Sigma EF-500 DG ST

Comment

De Sigma EF 500 DG ST flitsers van voor 2005 werkten slechts op de D100 en D1x toestellen =d-ttl. Bij het uitkomen van de D70 heeft Nikon een ander flitsbelichtingssysteem in z'n body's gebouwd. I-ttl. De Fuji body's tem S3 werkten met hetzelfde systeem als de D100. In 2005 bracht Sigma een aangepaste EF500 uit welke wel voldeed. Nu veronderstel ik dat je D80 op de zelfde manier werkt als de D70, dus zal je flits enkel Manueel te gebruiken zijn op je camera. Spijtig voot jou, en 85 € is dat niet teveel voor een 2dehands Sigmaflitser?
      Ben jij er zeker van dat de flitser werkte op de D70?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
        Ben jij er zeker van dat de flitser werkte op de D70?
        Volgens de verkoper zou dat zo zijn...

De flitser zou 1˝ jaar oud zijn.... dus dat klopt dus waarschijnlijk ook niet/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Nu veronderstel ik dat je D80 op de zelfde manier werkt als de D70

ik lees op volgende site http://www.sigma-photo.co.jp/english...lash_500st.htm bij de link compatibility
          dat het met een D70 zou moeten werken toch?

Comment

Toen ik van de D70 overstapte naar de D200, werkte mijn EF-500 DG Super(NA iTTL) ook niet meer naar behoren. Na een gratis firmware update(toen) werkte de boel opnieuw. Daar de D80 voor een groot deel een klein broerthe is van de D200, zou het wel kunnen dat hier ook firmware update moet toegepast worden.
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Na een gratis firmware update(toen) werkte de boel opnieuw. zou het wel kunnen dat hier ook firmware update moet toegepast worden.
              De D80 update?

op de firmware versie staat nu A 1.10 B 1.10 volgens de Nikon site is bij 1.11 alleen het volgende probleem opgelost (Deze firmware lost een probleem op dat in uitzonderlijke gevallen ertoe leidt dat de batterijaanduiding tijdens opnamen gaat knipperen, ongeacht het niveau van de lading van de batterij.)
              Last edited by harm1969; 18 januari 2009, 08:39.

Comment

ik snap er werklijk niets meer van

kijk eens op de volgende link

Kan ik iets verkeerd hebben ingesteld om mijn cam

Comment

goed nieuws van Sigma

Geachte heer,

U kunt uw flitser kosteloos laten upgraden voor uw D80.
                  Dit kunt u laten doen via uw plaatselijke fotozaak. U dient echter wel met uw fotozaak af te stemmen of er aan het opsturen van uw flitser
                  Kosten zijn verbonden. Ook kunt u er voor kiezen uw flitser bij onze servicebalie aan te bieden.

Onze openingstijden zijn dinsdag van 2 tot 4 uur en op donderdag van 10 tot 12 uur.

U kunt er echter niet op wachten dus dient u uw flitser weer zelf op de komen halen.

Met vriendelijke groet,

Sigma Benelux BV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harm1969 Bekijk bericht
                    De D80 update?

op de firmware versie staat nu A 1.10 B 1.10 volgens de Nikon site is bij 1.11 alleen het volgende probleem opgelost (Deze firmware lost een probleem op dat in uitzonderlijke gevallen ertoe leidt dat de batterijaanduiding tijdens opnamen gaat knipperen, ongeacht het niveau van de lading van de batterij.)
                    Zoals je al gevonden hebt, was het inderdaad niet van de D80 maar van de flitser zelf dat ik bedoelde.
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                    X