Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters, welke en wanneer....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filters, welke en wanneer....

Dag allemaal en iedereen!

Ik heb een vraag in verband met filters, namelijk wanneer welke filter bij welke omstandigheden te gebruiken.
    Om niet onnodig veel filters aan te schaffen, welke filter zou een hobbiďst zeker in zijn valiezeke moeten hebben?

Joris
    Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Re: Filters, welke en wanneer....

Ik heb momenteel enkel een UV filter en een Polariser.
    De UV filter schroef ik op mijn lens in omstandigheden waarbij mijn lensglas vuil kan worden (bijvoorbeeld als ik in de woestijn zit met al dat zand)
    De Polariser gebruik ik als ik foto's wil maken van auto's en de reflectie wil weghalen.
    Ook leuk bijvoorbeeld bij landschapfoto's.
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

W1ck3D bedankt voor je reactie!
      Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Comment

Ga naar m'n website en klik daar op filters. 12 pagina's info en aanbevelingen.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
          waarbij mijn lensglas vuil kan worden (bijvoorbeeld als ik in de woestijn zit met al dat zand).
          Wordt je lens vuil van zand? Ik heb meer last van allerlei aanslag en nog eens een vinger of zo dan van zand, zelfs in de woestijn, dat ligt daar maar te liggen en daarbij in een heleboel woestijnen is geen zand of weinig zand.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X