Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580ex voor mini studio?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 580ex voor mini studio?

Ik ben van plan om mijn 580EX II te gebruiken in combinatie met een diffuser (en de ST-E2) voor buiten-portretten (voorlopig beginnen met 1).

Ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn, nl. shoot through of reflective umbrella's, of een kleine softbox (dit dan allemaal op statief). Ik weet dat ze alle 3 een ander soort licht (terug)geven, maar wat raden jullie aan op basis van jullie ervaring?

En heb je eventueel referenties van goed materiaal (dat dus op statief past)?
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Re: 580ex voor mini studio?

kijk eens op de site van Lastolite. Zij verkopen kits met een softbox (twee maten).

http://www.lastolite.com/ezybox-hotshoe-kits.php

Je kan deze kits o.a. kopen bij Kamera Express in Nederland zie bijv.
    http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=22993

Comment

draadje wil ik wel volgen...

voor zover ik hier op BD opgezocht heb, zou de ST-E2 minder geschikt zijn voor buiten omdat die blijkbaar gevoelig zou zijn aan interferentie? Het nadeel is hier het beperkte bereik en de zichtbaarheid tussen flits en st-e2...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        draadje wil ik wel volgen...

voor zover ik hier op BD opgezocht heb, zou de ST-E2 minder geschikt zijn voor buiten omdat die blijkbaar gevoelig zou zijn aan interferentie? Het nadeel is hier het beperkte bereik en de zichtbaarheid tussen flits en st-e2...
        Voor buiten gebruik zou er 8 meter gegarandeerd worden heb ik al meermaals gelezen.. Ik wet wel niet als dit in werkelijkheid zo is.
        Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

8m is wel voldoende voor portretten als het effectief 8m is...

Anders moet je eens aan hvr_oosterzele vragen om een testje te doen voor het bereik buiten.
          Hij heeft een st-e2 met 580EX...
          Nieuwe site

Comment

Anders moet je eens aan hvr_oosterzele vragen om een testje te doen voor het bereik buiten.
            Hij heeft een st-e2 met 580EX...
            en een 550EX.

Maar geen mooi naaktmodel... maar dat moet niet zeker voor deze test

Ok, als 't nie regent en ik geen koppijn heb dit WE wil ik wel eens het bereik van de ST-E2 in open lucht testen.

Comment

Ik denk wel dat ik straks ook kan testen. Laat ook jou bevindingen maar weten hvr_oosterzele!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                Ik denk wel dat ik straks ook kan testen. Laat ook jou bevindingen maar weten hvr_oosterzele!
                aha is uw pakje dan eindelijk toch aangekomen?

we moeten samen eens op "shoot" gaan Wilfried! Dan kan ik mijn 580EX ook meenemen en nog een extra reflectiescherm
                Nieuwe site

Comment

Ja was aangekomen.. Ik kreeg een bevestiging via email op een verkeerd adres, dadelijk gebeld naar thuis. Daar hadden ze niets gezien. 5 minuten later stonden ze toch thuis.
                  Rare gasten, maar alles in orde uiteindelijk

Ja, we moeten zeker is samen ergens gaan. Volgend weekend misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                    Ja, we moeten zeker is samen ergens gaan. Volgend weekend misschien?
                    da's geen optie want dan word ik 30 en zal het feesten geblazen zijn
                    Nieuwe site

Comment

da's geen optie want dan word ik 30 en zal het feesten geblazen zijn
                      En alweer de lessen missen... foei, foei, foei...

Alvast een dikke proficiat!
                      How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog Bekijk bericht
                        En alweer de lessen missen... foei, foei, foei...

Alvast een dikke proficiat!
                        denk dat Wilfried niet het weekend bedoelt dat nu voor de deur staat maar weekend van 24/01 (als ik verjaar dus) dus niks lessen missen alvast bedankt
                        Nieuwe site

Comment

T'is een beetje vroeg maar toch een proficiat!!

Comment

Toekomst gericht denkend zou ik geen geld meer steken in die ST E2. Hij is trouwens niet compatibel met de 580 2. Koop liever een 580 als master, daar kan je trouwens meer groepen mee aansturen, de bediening werkt vlotter en als het nodig is kan je desgewenst deze ook een tikje laten meeflitsen. Ik heb intussen 3 maal 580 en één 430.
                            Het enige nadeel is het extra gewicht op je toestel indien je hem enkel gebruikt als trigger voor een andere flash. Maar indien je in een situatie zit op reportage kan je tenminste heel snel je flash omschakelen van master (wel of niet meeflitsend) naar gewoon zodat ie als invulflits werkt. Enkele seconden later werk ie weer als master in een multi setup.
                            Een 580 is dus mijn inziens veel flexibeler in gebruik.

Op mijn site kan je wat kijken naar het gebruik van speedlites, plus en softboxen gels en consoorten.

greetz
                            Last edited by kristofpattyn; 18 januari 2009, 14:44.
                            Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Net test met ST-E2 buiten gedaan. Zelfs op zo'n 30m afstand werkte dat in zon nog perfect hoor. Ontvanger 580 stond wel naar toestel toe gericht.

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                              Hij is trouwens niet compatibel met de 580 2.
                              Vreemd want B&H verkoopt die zelfs als kit : http://www.bhphotovideo.com/c/produc..._Flash_2x.html

Hier staat ook een beschrijving van iemand die de combo gebruikt dus ik denk dat je info fout is :
                              Last edited by hvr_oosterzele; 18 januari 2009, 16:28.

Comment

Working...
                              X