Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mini notebook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mini notebook

zoals sommige misschien al gelezen hebben bij reisfotografie: ik ga deze zomer een bezoekje brengen aan india.
    In reisfotografie staat er al een vraagje naar fotograferen in India, en wat steeds terugkomt: véééll kaartje meenemen, want je gaat er toch te weinig meehebben.
    Dus ben ik aant denken om mij zo een mini notebook dingetje aan te schaffen. Samen met mijn externe schijf moet ik dan toch al (afhankelijk van het model natuurlijk) 200Gb opslag hebben, wat best wat foto's zijn!

Ze zijn nu al enige tijd hot, dus: ervaringen met verschillende modellen?
    moet kunnen dienen voor wat tekstverwerking, excel, ppt thuis, lightroom zou ie ook nog moeten aankunnen, voor de rest weinig vereisten, hoewel een stevige batterij natuurlijk ook wel handig is.
    Ik neem het mee in handbagage, dus veel mag het niet wegen (ik zit zonder dat laptopje al bijna aan de limiet denk ik)

alvast mercietjes
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: mini notebook

Pas een maand voor je vertrek er één kopen: ze worden beter en goedkoper. Lang genoeg voor je vertrek kopen, zodat de 'burn-in" periode voorbij is en dat die niet in India de geest geeft.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Er zij hier al enkele draadjes over. Je vindt ze hier en hier
      http://www.myricreaties.be

Comment

Nog een tip, als je zo'n mini notebook meeneemt op reis, dan kies je best een model met een redelijke harde schijf, waar je al de foto's op kan krijgen.
        En dan gebruik je nog een externe harde schijf, waarop je telkens een kopie maakt van de foto's. Die externe harde schijf steek je niet in dezelfde tas, je kan die eventueel zelfs in de bagage van een medereiziger steken, op die manier verklein je het risico dat je achteraf zonder foto's thuis komt.
        Steek die externe harde schijf ook niet in de fototas, want die loopt het grootste risico op diefstal.

Vergeet ook niet de nodige adapters om je mini-notebook en de acculader van de camera in de "vreemde" stopkontakten te kunnen steken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Misschien best ook even je budget mededelen...

Comment

Best nog een paar maanden wachten met kopen. Ik heb vernomen dat in de lente van 2009 een aantal modellen totaal vernieuwd zouden worden: krachtiger, sneller en vooral goedkoper.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

persoonlijk heb ik op mijn reis naar tanzania een msi WIND met een schijfje van 100 gig meegenomen en drie usb sticks van 32 gig.
              Beauty is in the eye of the beholder
              a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                Er zij hier al enkele draadjes over. Je vindt ze hier en hier
                Dat zijn oude dingen die ik al gelezen had ;-)
                en aangezien ik gemerkt heb dat er bij een nieuwe vraag op oude posts weinig reactie komt, heb ik ze opnieuw gesteld, in een apart ding, dus niet omdat ik er een gekocht heb en daar een probleem bij heb en ook niet omdat ik denk over een imagetank.

**=ol

Comment

wat heeft zo een laptopje ongeveer nodig om behoorlijk lightroom te kunnen draaien?

**=ol

Comment

Hetzelfde als iedere andere computer.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

probleem is dat dat wel eens wilt onbreken en dat je waarschijnlijk eerder op het maximum van de capaciteit is.
                      en ik heb geen idee wat een gewone pc nodig heeft

**=ol

Comment

google dan eens op de systeemvereisten van lightroom...
                        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Normaal gesproken staan de systeemeisen bij Adobe op de website en dat is dan minimaal....

Comment

Ook niet te vergeten als je naar India gaat : de max grootte en gewicht van je handbagage. (Wordt soms gecontroleerd en gewogen !!!)

Comment

jep, vandaar dat ik op zoek ben naar mini ding en ik echt minimaal zou willen gaan. Maar ik wist dus niet of datgene wat op site stond het echt minimum is, of eerder iets waar je zeker mee toekomt.
                              Ik ga sowieso kleren met grote zakken aandoen als dat niet als handbagage meetelt.

Maar wat ik juist allemaal meekrijg in die handbagage, dat moet ik nog bekijken. Ik heb nog wel ff, maar heb geen zin in last minute aankopen die dan niet goed zijn en niet meekunnen

**=ol

Comment

Working...
                              X