Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tablet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tablet

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
    is dat tablet van de Aldi niet wat klein???
    Zo nee, dan spurt ik nog ff snel naar de winkel
    Nee, dat is niet klein
    Voor uiterste precisie is een groot tablet in het voordeel maar de armslag is dan ook tamelijk groot. Ik heb een aantal computers in een netwerkje en aan één daarvan hangt een A3 tablet en op de overigen is een A6 resp. A5 tabletje aangesloten.
    Alleen voor het uiterste precisie werk gebruik ik de A3, voor normaal gebruik zijn de A6 en A5 uitvoeringen zeer geschikt.

Comment

95% dat ik ook zo'n ding ga halen morgen. Ik maak graag affiches enzo, dan wil dat ook wel eens van pas komen
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

is zeker groot genoeg! efkes wennen maar da gaat rap
        nikon stuff

Comment

Zo te zien is dit een Wacom Volito2. Deze heb ik thuis ook en is voor z'n prijs wel okee. Één ding is wel belangrijk te weten; Voor het type Volito2 zijn geen Mac drivers beschikbaar. Hij werkt wel op een Mac, maar dan feitelijk alleen als 'gewone muis' Geen mogelijkheid tot gebruiken als 'tekenpen', geen drukgevoelige punt etc.

Op mijn werk gebruik ik een Graphire4 tablet van hetzelfde formaat. Deze vind ik toch wel wat prettiger werken, als vervanger van de muis (want daarvoor gebruik ik de tablets). Een van de grote voordelen van de Graphire4 is de ronde scroll knop op de tablet. Werkt heel prettig

Voor fotobewerking vind ik het 'formaat postzegel' van de Volito2 toch eigenlijk wel iets te klein. Dan zou ik toch liever een slag groter hebben....

Overigens, als ik geld teveel had dan zou ik me zoiets kopen
          Last edited by MarkEL; 13 januari 2009, 21:47.
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat er vanavond nog zijn. Ik ga dr zo eentje aanschaffen.
            Gebruiken jullie die kleine dingen in absolute of relatieve mode?

to in den droai é...
            Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Een tablet steeds in absolute mode gebruiken, anders kan je evenwel een muis kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
                Een tablet steeds in absolute mode gebruiken, anders kan je evenwel een muis kopen.
                inderdaad...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Ik heb mij ook juist zo'n tablet gekocht in de Aldi.
                  Volgens sommige sites zou er toch een driver voor Mac bestaan.
                  De 4.7.9-2 driver zou dit moeten kunnen ondersteunen, maar ik krijg die niet gedownload.
                  Lukt dit bij jullie wel? Anders zal ik mijn nieuwe speeltje moeten terugdragen en een nieuwer model kopen.
                  groeten, Sebastiaan

Comment

Ik heb de mijne ook gaan halen. Installatie is simpel, cdtje insteken, paar keer klikken en voila! Wel een wennen om te gebruiken, maar dat komt wel in orde.
                    Om als muismat te gebruiken moet dat idd niet groter zijn.
                    'k ga dat wel eens proberen of dat samen werkt met GIMP en ook wel nog eens onder linux.
                    Maar eerst ga ik nog wat moeten studeren, al zal dat niet eenvoudig zijn, want mijn strobist-materiaal is vandaag ook toegekomen. Dat ligt dus ook nog te wachten om getest te worden.
                    Van mac weet ik niets, maar als ik dit werkend gekregen heb onder linux zal ik dit hier zeker posten.

tot de volgende en bedankt aan iedereen die commentaar gegeven heeft!

Brecht
                    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                      Maar eerst ga ik nog wat moeten studeren, al zal dat niet eenvoudig zijn, want mijn strobist-materiaal is vandaag ook toegekomen. Dat ligt dus ook nog te wachten om getest te worden.
                      Succes, ik leef met je mee!
                      Heb mij er ook net eentje aangeschaft. Vandaag ook pakje met tussenringen en omkeerringen aangekomen om wat te experimenteren met macro.
                      Maar inderdaad, eerst leren
                      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                        'k ga dat wel eens proberen of dat samen werkt met GIMP en ook wel nog eens onder linux.
                        Brecht
                        Dat werkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
                          Ik heb mij ook juist zo'n tablet gekocht in de Aldi.
                          Volgens sommige sites zou er toch een driver voor Mac bestaan.
                          De 4.7.9-2 driver zou dit moeten kunnen ondersteunen, maar ik krijg die niet gedownload.
                          Lukt dit bij jullie wel? Anders zal ik mijn nieuwe speeltje moeten terugdragen en een nieuwer model kopen.
                          Ik krijg hem wel gedownload maar gaat fout bij installatie. Ik las dat het te maken heeft met Leopard... en ik draai Leopard dus dat zal dan wel kloppen....

Bovendien, ik las ook dat deze driver werkt in combinatie met een Volito. Maar het model dat ik heb is hetzelfde als die ze nu bij de Aldi verkopen, en da's een Volito2. Best kans dat dat ook nog weer problemen oplevert....
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                          X